War From A Harlots Mouth - Transmetropolitan

|

War From A Harlots Mouth se podařilo něco, co se jen tak někomu nepovede. Těžko je vinit z toho, že se vezou na nějaké vlně, nebo skládají podbízivé písničky. Na pozici, na které jsou, se dostali tvrdou prací a neúnavným koncertováním. I ty největší odpůrci tvrďáren bez melodie musí uznat poté, co shlédnou jejich set, že to, co WFAHM hrají, umí prodat! Jestli je nějaká kapela, o které můžeme mluvit v rovnicích matematiky, jsou to právě War From A Harlots Mouth.

A nejen to, Harloti hrají, to co je baví, nehledí na škatulky. Je jim jedno, jestli za mosh a sypačky střelí jazzovou vsuvku. Oni vás mají totiž úplně na háku, je jim úplně u zadku, co si o nich budete myslet. My jsme War From A Harlots Mouth a MY si budeme hrát to, co se nám zlíbí, a to, jestli se ti to líbí nebo ne, je nám fakt jedno. Kupodivu přesto, nebo snad právě proto, se jim tak daří kupit haldy fanoušků, kteří jim leží u nohou. Je to právě ona lidská bezprostřednost a upřímnost, která z každého seku, z každého tónu, melodie a každého úderu do rytmičáku, kterých je někdy v každé vteřině nejmíň sto, doslova stříká a sálá. A nejen to, všechna ta zběsilost a brutalita je zahraná s nevšední přesností a německou striktností.

Popisovat jednotlivé skladby alba Transmetropolitan by byla hloupost. Všechno to, o čem tady celou dobu píšu, platí pro každou vteřinu desky. Ptáte se, proč jsem si vybral právě jednu z prvních desek? Ono je to totiž asi úplně jedno, kterou desku si vyberu. Pro všechny platí to samé. Ne snad, že by každá deska téhle geniální kapely zněla stejně a monotónně, ale Transmetropolitan bylo moje první setkání s Harloty. Už tehdy, když jsem je viděl na Fluffu, měli cosi do sebe, ale svoje přednosti naplno ukázali až na menším podiu, kam jednoznačně patří. A taky jsem si vybral tohle album kvůli kulometu ve skladbě If You Want To Blame Us For Somehing Wrong, Please Abuse This Song! Tenhle, dnes už legendární mosh, který se střídá se samplem samopalu zaznívá snad na každém koncertě a já se na něj vždycky moc těším. I kdyby se mi nic jiného od War From A Harlots Mouth nelíbilo, tohle budu vždycky brát jako kult, který jim už nikdo neodpáře.

Ačkoli se většině z vás tahle kapela na desce nebude líbit, poradím vám jeden recept. Pusťte si desku, pak, i když vás neosloví, vyražte na koncert a pusťte si jí znova. Uvidíte, že WFAHM mojí něco do sebe!

95%
Death Core, Hardcore, Mathcore
2007