Scarred By Beauty - Sutra

|
Scarred By Beauty - Sutra

V dnešní době, kdy většina kapel, které se prezentují kouzelným slůvkem metalcore zní naprosto identicky, prvoplánovitě a někdy až kýčovitě, je celkem těžké najít nějakou bandu, která tak nezní a která si dělá věci po svém. Jednou z těchto vyjímek jsou dánští Scarred By Beauty, kteří se právě nachází na svém evropském turné, během něhož zavítají 6. listopadu také do Prahy. Letos na jaře jim vyšlo jejich debutové album „Sutra“, se kterým mám nyní tu čest.

Pánové mastí hodně originální a také hodně experimentální metalcore, což je mimochodem znát již od prvního songu „Indika“. Žádné intro, které by vám navodilo atmosféru, ale nářez od prvních sekund. Originální kytarové riffy, perfektně znějící bicí, zajímavý projev frontmana Jonathana, to je přesně to, čím se můžou Scarred By Beauty chlubit. Všechny písně na albu mají velmi složitou strukturu, jsou nesmírně propracované a je vidět, že to kapela myslí vážně a nechce být jen dalším trendem. Na první poslech mi to všechno však přišlo hodně zmatené, skladby mi do sebe celkem splývaly a dělalo mi problém je od sebe rozeznat. To se ale s postupem času změnilo, tohle album totiž rozhodně nepatří mezi ty, které si pustíte jednou a už víte, že je to bomba. Scarred By Beauty musíte dát trochu času a oni se vám za to náležitě odmění. Sutra také vůbec nezní jako debutové album. Je vyspělé, ale zároveň také velmi náročné na poslech. I po několika týdnech poslechu se mi v hlavně pořádně zaryla vlastně jen jedna skladba, která trochu vyčnívá mezi ty ostatní, a to píseň „We Swim“.

Za zmínku také určitě stojí song „Oh Brother, I Believe“, zajímavý hlavně díky emotivnímu vokálu zpěváka Jonathana a také svým skvělým textem, nebo hned následující „Embers“. Album nabízí celkem deset skladeb,  což je tak akorát, větší počet by byl asi už příliš.

Sutra od Scarred By Beauty rozhodně není album pro každého. Pokud se do něj však pustíte, po čase zjistíte, že vás stále více přitahuje a nechce vás za žádnou cenu pustit. Palec nahoru za to, že se kapela nesnaží hrát stejně jako tisíce dalších, ale že si jde svojí vlastní, velmi originální cestou. Myslím, že o Scarred By Beauty ještě v budoucnu uslyšíme..

Jo a nezapomeňte je zajít podpořit v neděli 6. listopadu do pražského Chapeau Rogue, vsadím se, že to bude stát za to!

75%
Metalcore, progressive,