Reason To Care - Dear Liv Ivy

|
Reason To Care - Dear Liv Ivy

Vy nás ale zásobujete pane Karfík... pomyslel jsem si., když jsem prvně rozbalil zásilku od Damage Done records. Po skvělých Pettybone, nestravitelných Misery Index a Lock Up přišli na řadu Reason To Care. Na ně jsem byl hodně zvědav, protože mi je Ivan v rozhovoru doporučoval. Tak na kterou stranu půjde skóre s deskou Dear Liv Ivy?

Sakra, nebudu chodit okolo horké kaše. Styl, který hrajou RTC denně nedávám, ale můžete si být jisti, že když budu chtít zašmátrat ve škatulce melodického kraválu, budou Reason To Care a tahle deska první, co vytáhnu. Když jsem si Dear liv Ivy pouštěl poprvé po cestě do práce, zrovna dvakrát mi nevoněli... „No co, dáš jim ještě jednu šanci ne?“ říkal jsem si. První, co mě napadlo při druhým poslechu bylo „Ty vole, jak to, žes to tam před tím neslyšel???!!!“

Reason To Care hrají parádní emo. Myslím opravdu emo, protože když se zaposloucháte do těch kytar, nic jinýho vás ani nemůže napadnout. Jenže RTC šli ještě dál a tohleto EMO šmrncli trochou kraválovýho běsnění Catharsis. Nevím, jestli je to náhoda, ale tohle už je po Pettybone druhá kapela vycházející na DDR, ve který je slyším. A nebo si to namlouvám?

Každopádně, tady je jejich vliv menší a přesto, nebo snad právě proto, i když jsem psal výš o emu, jsou RTC celkem výbušní. Umí to do vás naprat a svou ničivou emotivní energií posadit s otevřenou pusou na zadek.

Zvláštní kapitolou je vokál. Ten totiž celé nahrávce kraluje a vznáší se nad ní, jako by vás nechtěl pustit dál, než za sebe. Už chápu, proč se mi Reason To Care ze začátku nelíbili. Byl to právě hlas. Hlas, kterej mi připadal strašně monotónní. Hlas, kterej dnes miluju a nemůžu se ho nabažit... Už v úvodní Prologue, kdy na vás začne křičet první slova cítíte, jakou mají texty váhu. Nemusíte ani moc ovládat angličtinu. Posloucháte Dear Liv Ivy, čtete si text a hned víte, co měl přesně Karsten na mysli. Společně s bookletem pak dává celá mozaika smysl a vy vidíte, že vše souvisí se vším. Reason To Care nehrají jenom muziku, ale tvoří dílo, které je hodno vašeho obdivu. Můžete si Dear Liv Ivy klidně stáhnout, na jejich facebook profilu najdete i texty, ale dokud nedržíte desku v ruce, je to jako byste nosili jen jednu botu...

„Love me, like no one has ever hurt you before.“ Hate me, like I am acid rain. Hold me, like a mother holds her child. Save me, like a sailor saves his boat. „Love me. Hate me. Hold me. Save Me“

95%
Emo Hardcore