The Devil Wears Prada - Zombie EP

|
The Devil Wears Prada - Zombie EP

Americká křesťanská metalcorová kapela The Devil Wears Prada se asi nikdy neunaví. Fungují od roku 2005, za tu dobu stihli vydat tři plnohodnotná alba, několikrát projet během svých turné napříč celou Amerikou, vybudovat si neskutečně silnou fanouškovskou základnu po célém světě a v neposlední řadě také nahrát velmi zajímavé EP s názvem Zombie.

Proč ale vlatně Zombie? Odpověď je jednoduchá, zpěvák skupiny Mike Hranica má prostě "zombíky" rád a na jaře roku 2010, během turné Back to the Roots Tour ho prostě napadlo, že by mohli nahrát pár písní s tématikou zombie apokalypsy a udělat z nich "zábavné a brutální" EP. A tak se také stalo, kapela s jeho nápadem souhlasila a v sprnu 2010 se EP plné zombies dostalo k fanouškům.

Celé EP otevírá song Escape, jehož začátek ihned navodí jakousi hororovou atmosféru, která vás bude při poslechu EP provázet až do konce. Co se týče textů, tématika je naprosto jasná, je to prostě zombies prosáklé EP a v průběhu pěti songů si nemrtvých užijeme opravdu až až. Není tajemstvím, že The Devil Wears Prada jsou křešťanskou kapelou a tak se i zde objeví pár božských prvků, což v kombinaci se zombies tvoří opravdu zajímavý a málo viděný mix. "Prada" to však s boží tématikou nijak nepřehání, takže se rozhodně nelekejte přízviska "křesťanský metalcore". U The Devil Wears Prada se mi vždy líbila kombinace trvdé hudby s elektronikou, která by však jakoby byla na Zombies trochu na ústupu. Sem tam jsou sice klávesy slyšet, ale podstaťně méně než dřívě. Tím pádem zde ještě více vyniknou kytary a všech pět písní na mě působí ještě mnohem trvději, než jejich předchozí tvorba.

Skupina je v těchto měsících na svém evropském turné spolu s kapelami Architects a Bring Me The Horizon, minulý týden se turné zastavilo ve Vídni a já jsem měl tu čest vidět The Devil Wears Prada naživo. V průběhu jejich setu zazněly právě i dvě písně ze Zombies a to Outnumbered a  Escape a právě výběr těchto dvou songů mi potvrdil moje domněnky o tom, že jsou to nejlepší z celého EP. Obzvláště Outnumbered se svým originálním intrem, ve kterém se dozvídáme o zombie virusu.

Pokud máte rádi metalcore a nebo ještě lépe zombie filmy, rozhodně sáhněte po tomto EP. Skupina se zde ukázala v jiné, trochu tvrdší podobě a já jsem zvědavý, jak budou znít příště. Ostatně, kapela ohlásila, že nové, již v pořadí čtvrté album by mělo vyjít někdy v létě 2011. Dá si tahle kapela vůbec někdy alespoň malou pauzu? Smile

88%
Metalcore
2010