Attack Attack! - Attack Attack!

|
Attack Attack! - Attack Attack!

Když jsem před pár lety slyšel první album amerických křesťanů Attack Attack! (pozor, neplést s britským rockem Attack! Attack!), v hlavě mi z něj utknula jen jedna jediná skladba, a to Stick Stickly, ke které kapela také natočila celkem úsměvný crab core videoklip, který se posléze stal terčem různých posměšků, hlavně na serveru youtube.com, kde ke klipu dokonce vzniklo několik parodií. Letos kapela vydala po několika personálních změnách svoje druhé eponymní album, od kterého sem téměř nic nečekal a z kterého se nakonec vyklubalo jedno z nejlepších alb, které jsem měl možnost tenhle rok slyšet.

U kapely je totiž vidět obrovský posun vpřed, který za dva roky udělala. To mimochodem dokazuje již úvodní skladba na albu, Sexual Man Chocolate, která za zvuku klavíru, který se posléze změní v typickou metalcorovou skladbu, výborně načíná celý počin. Objevují se zde i už téměř pro kapelu typické elektronické prvky, které se však do většiny skladeb celkem hodí a celkově album oživují. Ovšem někdy to chlapci s tou elektronikou až přehánějí, jako například v songu Shut Your Mouth, který by se spíše hodil do hitparády taneční hudby na MTV, než na album kapely, která se prezentuje jako metalcorová. Naštěstí těchto diskotékových skladeb není na albu příliš, řízné kytary, úderné bicí a řev zde přeci jen díkybohu převládají. Kdybych měl vybrat nejvlepší skladbu z alba, tak by to byla jednoznačně Smokahontas, ve které kapela dokonale kombinuje ony elektronické prvky s tvrdou hudbou.

Pokud vás odradilo to, že se kapela prezentuje jako křesťanská, nemusíte se zas tolik obávat. V textech se sice sem tam objeví něco "božského" jak například v songu Fumbles O'Brian hláška "There can only be one God", ale rozhodně těmito odkazy není protknuté celé album.

Eponymní album od metalcoristů z Ohia Attack Attack! se hodně povedlo. Od té doby, co jsem se k němu dostal, mi v přehrávači prakticky nehraje nic jiného a já už se nemohu dočkat až uvidím tuhle bandu naživo. Attack Attack! se u nás totiž zastaví na své evropské headline tour, konkrétně se tak stane 10. února 2011 v pražském Rock Café. Kapela se nám zde představí v pozměněné formaci, která je zaviněná odchodem zpěváka Johnyho Franca, který z kapely odešel v listopadu kvůli Bohu.

Attack Attack! - Smokahontas

85%
Metalcore/ Post - hardcore