Wanastowi Vjecy - Letíme na Wenuši

|
Wanastowi Vjecy - Letíme na Wenuši

1. Nové album Wanastowi Vjecy nahrály jako čtyřčlenná formace, nikoli pouze jako autorská dvojce Kodym/P.B.Ch. To je v historii kapely revoluční změna. Na desce Letíme na Wenuši se snaží destilovat čistý rock'n'roll. Jeho základní esenci ohlodanou na kost, žádné další příměsy. Daří se jim to. Bohužel. Výsledný nápoj nemá žádnou chuť ani sílu vás připravit o jeden z pěti smyslů.

2. Wenušanky. Problém je v materiálu a aranžích. Někdejší lamač srdcí Kodym by s tímto albem žádnou Wenušanku neohromil. Přisprostlé momenty v textech ve 44 letech působí spíše trapně. Dříve se jich vyvaroval, nebo opravdu působily vzrušivě. Nyní zní takto:

Buchty třeste se, železnej muž běhá po lese,

žere štrúdl z konopí, když je plnej sémě,

tak ho vyklopí.

Nejhorší písní alba jsou Sereblity. Wanastovky se neměly do tématu celebrity pouštět. Výsledek totiž zní jako oplzlá zábavovka z okresního města.

3. Krew

Kodym se snaží zahrát každý trik co umí: Šeptá hlubokým hlasem, vyznává se, zpívá drsně, zaplétá do sebe slova v čarodějném oparu, prorokuje, křičí, pozve staré známé Lenku Dusilovou, noční bytosti a šílence, jenže nic z toho nefunguje. Snaha se nedá upřít, kapela evidentně potí krew, ale silný nápad, lehkost, ale i hit chybí. Mnoho písní začne slibně, například Veronika, ale pak recykluje kytarovou linku V princeznách a myšlenku ze Slečna Anna je za vodou. Písně nejsou zajímavé celé, ale vždy jen kousky. Tak například basová linka Kulometu, refrén Korálků z Karneolu, sloka Elektrických kytaristů. Poslední jmenovaná mohla být nejlepší písní na albu. Jasná inspirace The Rolling Stones. I téma je zajímavé, píseň ale sráží její refrén:

Elektrická kytara je wole magie,

a ten kdo to neví je mrtvej a proto nežije.

Nerad to říkám, ale devadesátá léta skončila a Wanastowi vjecy ještě nejsou dost staří, aby se obloukem vrátili jako příjemné retro. Těžko říct, zda by přítomnost P.B.Ch.desku zlepšila. Možná ano, spíš ne. Stárnoucí rockeři se jednou všichni vyčerpávají. Předchozí Torpédo byla silná deska. Zplodila rádiový hit Otevřená zlomenina srdečního svalu a Slečna Anna je za vodou je jednou z nejlepších písní, co kdy Wanastowi vjecy nahrály. Následující turné byl průšvih. Letíme na Wenuši je deska slabá, snad bude plánované naopak turné lepší.

50%
Hard Rock
2011