Friday - Nebylo to jenom tak...

|
Friday - Nebylo to jenom tak...

Sokolovská parta Friday se na české scéně pohybuje již celkem dlouho (konkrétně od roku 2008), ovšem až nyní jim vyšlo jejich debutové album „Nebylo to jenom tak…“, které kapela nahrávala ve studiu MVTV v Aši.

Friday ve své tvorbě kladou důraz na české texty a musím dodat, že je to jenom dobře. Právě upřímné české texty jsou totiž to, co Friday odlišují od jiných kapel, které razí cestu jednoduchých romantických blábolů (Rybičky 48, Mandrage a další..). Z textů upřímnost a vyzrálost přímo čiší a garantuji vám, že zpěvákovi Filipovi budete věřit každé jeho slovo. Spolu s  jeho příjemným vokálem jsou tak texty největším plusem tohoto alba. Kapela se nebála pohrát si s celkovým zvukem desky, a tak tu a tam uslyšíte smyčce nebo klavír, například hned v první písni „Nenaděláš nic“. Ve dvojce „Happy End“ mě zase velmi zaujala výborná kytarová linka, mimochodem kytary obecně zní na celém albu hodně dobře. Jeden z největších hitů, „Hydra“, zase nabízí kromě skvělého textu také v zahraničí velmi oblíbené „gang vocals“, které písni dávají úplně jiný směr. Všechny skladby jsou až na vyjímky ve středním, až rychlém tempu a nehrozí tedy, že byste se v průběhu svého poslechu začali nudit. Na chvilku kluci zpomalí jenom při songu „Henriette“. Nejsilnější dvojici na albu pak tvoří poslední songy  „Pro Kláru“ a „1897“.

Je vidět, že jsou Friday sehraní a že už toho mají za sebou poměrně hodně. Album tak nezní tak „amatérsky“ a rozhodně není šíté horkou jehlou tak, jak už to mnohdy bývá. Přecijen bych pro příště ale asi zvolil lepší studio a snažil se tak docílit ještě hutnějšího zvuku, který zde místy pokulhává. Také bych se rozhodně nebál trochu přitvrdit. Velmi pozitivně naopak hodnotím parádní, komiksově zpracovaný cover alba a také booklet, ve kterém naleznete texty všech songů.

Pokud hledáte mladou českou kapelu, která má co říct a není jen dalším módním trendem do Bravíčka, Friday jsou pro vás jasná volba. Na svém prvním albu dokázali, že jsou jednou z těch kapel, o kterých se ještě bude v budocnu hodně mluvit. V první půlce následujícícho roku také Friday vyrážejí na turné, takže neseďte doma na zadku a přijďte je podpořit – jejich písně zní totiž naživo mnohem lépe než na albu.

Celou desku "Nebylo to jenom tak..." si můžete volně poslechnout na Bandzone profilu, nebo na Facebooku kapely Friday.

80%
Rock, alternative, power pop