The Men - Leave Home

|
The Men  - Leave Home

Strýček Punk už hodně zestárl, a tak na své smrtelné posteli zanechal důstojný podžánr nám, kteří tuto éru rebelie a syrovějšího stylu života už prostě nezažijeme. Cokoli co je Post-…, se má tendence projevovat jako mnohem umělecky hodnotnější. U post-rocku to platí prakticky totálně. Punk tím dostává do jisté míry též jiné vyjádření své syrové existence. Ovšem jak tomu je u brooklynských The Men, umělecká hodnota tu je platná asi jako mrtvému zimník.

New York měl ve své době punku silné a originální zastoupení. Tuto omamnou pachuť na sebe nechala působit i tahle parta čtyř kamarádů. Odkazy na Ramones a jim podobným jsou tu naprosto na denním pořádku. Navíc typem kytar od Gibson, na které se hraje, nejsou zrovna typickým znakem punku. To ovšem pro The Men není překážkou. Hlubší, až psychedelické fúze se proměňují v agresivní špínu zažranou pod kůži. Leave Home představuje vykreslenou přímku chaosu k řízení, skromně ​​lineárního vývoje trajektorie.

Skladbám se nedá zapřít jak drzost (a nejen v textech), tak i vnitřní vtip.  Album se pojí geniální působivostí a palčivou sérií písní, které odmítají ustoupit. Výbuchy emocí, změny nálad i klidem před bouří. Nejednou se nachytáte při myšlence "Tohle mysleli vážně?" Ano! Mít tři skladatele ve skupině znamená (krom ponorkové nemoci) možnost vytáhnout z nespočetných zdrojů stylů od punku přes shoegaze či grunge a kapela tak vdechla nový život do žánrů hardcore. Vytvořila ve své kariéře klíčové album, které je opravdu pro všechny věkové kategorie (s nadsázkou).

Při pohledu na playlist si už tak člověk nepíská, ale je to jen prvotní klamné zdání. Intenzita a pohlcující atmosféra je skutečně mnohonásobně bouřlivější, než by se mohlo zdát. Od prvé If You Leave... po osmou Night Landing nevíte, co zkrátka přijde a nehorázně drzé změny, které si The Men dovolují, zkrátka dávají smysl.

Hudbou The Men budete naprosto fascinováni. Ze začátku sice nevíte proč, ale bude tomu tak. Kytarové riffy vystřižené jak z klasických punkových melodií osmdesátých let, perfektní garážový zvuk, zpětná odezva, hloubka dřená na kost…

Lotus

Bataille

90%