Psychic Ills - Hazed Dream

|
Psychic Ills - Hazed Dream

New York má spousty tváří a Psychic Ills jsou další z nich. Kapela se zformovala cca před osmi lety a začala projevovat náklonnost k odvětvím psychedelie. Právě tento element se velmi pomalu, ale jistě blíží zpět do podvědomí. V šedesátých a sedmdesátých letech bylo nespočet zejména psychedelic rockových kapel na každém rohu. Dneska si lidé pamatují sotva čtvrtinu, a to zejména na domácí půdě Spojených států a Spojeného království (k nám se ve své době tato hudba vůbec nedostala a nejkomerčněji úspěšné kapely nám její chuť nabízely jen sporadicky).

Psychic Ills své nové dítě nazvali Hazed Dream a po celou dobu poslechu si budete připadat jako v opravdovém snu. Lépe řečeno je to jen metafora pro úplné odbouráni se LSD a hle, váš sen je nevšední realita. Hrátky s monotónními a táhlými zvuky navozují tu správnou atmosféru rauše. Vše ostatní okolo je bonusem, hlavním dějem, kterým máte možnost být součástí. Ne nadarmo kapela patří mezi nejhlubší a nejvíce blissed-out americké kapely současnosti.

„Vždy se můžeme spolehnout na Psychic Ills, aby nám bylo připomenuto, že bez ohledu na to, jakou podobu má cíl, to je opravdu cesta, na které nám záleží…“

Hazed Dream je obchodník s hypnotickými narkotiky štěstí. Album je postaveno na minimalistickém sestavení instrumentů - baskytara, kytara, bicí. Pak se do toho přimotá nějaký ten synth, ale věru decentní. Odevzdaný zpěv Trese Warrena je už pak třešničkou na duhovém dortu zvukové rozkoše. Z vrčení varhanních zvuků, basového groove či kytarové blues seance jsme svědky rozpálené mantry zabarvené východní melodií. Jednoduchá, uklidňující hudba, která se hodí do jakéhokoliv stavu počasí a vašeho stavu rozpoložení. Psychic Ills posouvají laťku svého umu o další krůčky k dokonalosti. Jednoduchá cesta, jak odbourat nahromaděný stres a nechat si zvýšit hladinu dobré nálady…

88%
Psychedelic, experimental
2011