The Fialky - Kapitán 77

|
The Fialky - Kapitán 77

Do rukou se mi dostalo v pořadí již třetí album od pražských punkáčů The Fialky, které má pro ně celkem typický název „Kapitán 77“ a které nedávno vydal label PHR. Kdo očekával nějakou výraznou změnu oproti předchozím počinům (jestli se ovšem vůbec někdo takový najde..), bude zklamán, Fialky si i na novém albu jedou svůj punk '77, který je tentokrát ovšem ještě chytlavější, než kdy dřív.

Samotné album je oděné do dnes již standartního digipackového hávu, ovšem nemyslete si, že kluci celkový design a booklet nějak odflákli, to vůbec ne. Kromě typického poděkování a představení kapely album totiž obsahuje parádní booklet, v němž kromě českých a anglických (!) textů všech songů na albu najdete spoustu parádních fotek z koncertů, párty a celkově ze života Fialek.

Desku ve velkém stylu otevírá singlovka „Kapitán 77“, všem fanouškům určitě již nějaký ten čas známá skladba, ve které kapela vzdává hold všem svým idolům a vzorům. Ale nebojte se, kapela se ve svých písních věnuje kromě samotné scény i jiným námětům. O tom vás přesvědčí vlastně hned druhá stopa „Poslední prázdniny“, nebo jeden z nejsilnějších songů na celém albu „Začni myslet srdcem“. Fialky se dokonce na pár minut vrátí zpět do školních lavic, aby vám představili „Gangy ze základky“, nebo zavítají na Facebook ve výborné skladbě „Sociální síť“. V songu „Svět“ se dokonce nebojí dotknout aktuálních globálních problémů. Celé album je tak textově velmi různorodé a rozhodně se u něj budete bavit.

The Fialky se tentokrát nebáli trošku zaexperimentovat. Ať už ve ska-punkově laděné hymně o domově a partě  „Kluci z Počernic“, nebo v již zmiňované školní „Gangy ze základky“, kde dechy dostaly ještě více místa. Tenhle krok hodnotím velmi pozitivně, ostatně obě skladby patří mezi to nejlepší, co lze na placce najít. Žádný ze třinácti songů vyloženě nenudí a i díky nepsanému punkovému pravidlu o krátké délce skladeb album příjemně rychle ubíhá.

Ovšem co mě na albu paradoxně potěšilo nejvíc, jsou jeho bohaté bonusy. Kromě 13 základních písní zde totiž naleznete ještě samostatný singl „Praha Hoří“ ale hlavně, a to je opravdu bomba – kompletní loňský sedmipalec, který obsahuje celkem pět písní, včetně hitů "S.C.É.N.A.", "Tričko", nebo „Underground“. I s bonusy se tak na albu nachází úctihodných 20 songů, z nichž si každý určitě vybere svého favorita.

Je vidět, že si kapela se svým novým počinem hodně vyhrála a výsledek opravdu stojí za to. „Kapitán 77“ patří mezi to nejlepší a hlavně nejzábavnější, co jsem zatím letos v rámci české punkové scény slyšel. Nejedná se o přelomové album, ale je vidět, že to kluky baví, a to je hlavní. Jen tak dál!

80%
Punk rock 77, punk
2011