Emika - Emika

|
Emika - Emika

Dnešní moderní skladatelé můžou pracovat v mnoha různých oblastech zvuku, a to pouze jedním kliknutím myši. Je to nejdůležitější faktor i v uměleckém vývoji Emiky. Nadšena z prostředí a způsobů, jaké technologie nabízí tvary psaní písní. Vybrala si software studio jako svůj nástroj, prostředek k vyjádření myšlenek skrze hudební odvětví, i mimo něj.

Emika se inspiruje kořeny techno kultury, neboť „To je hnutí zvuku a tance v samém jádru. Nebylo to o idolech nebo hvězdách, bylo to o zvuku a lidech scházejících se u tance a pohody“. Pod to se podepisuje berlínské minimal techno a základní pilíře dominantních basových linek Bristol-Londýnského dupstepu. Původně se jednalo o hluboce meditační "bass vibrace", ovšem vlivy a láska k univerzálnosti popu a též schopnost velmi dobré kompozice, či hraní na klavír, tvoří hudbu Emiky zcela unikátní. Na svém debutu se neodklání ze specifického přístupu k hudbě, a navíc přidala nádech filmového aranžmá, nejhlubšího deep techna a moderních dubstepových subbasů.

Emika se zaměřuje na svět zvuků a sílu lidského hlasu a snaží se tak vnitřně propojit a komunikovat s posluchačem. Převládá u ní pocit, že oblast electronické hudby trpí nedostatkem slovní zásoby. Celé album, potažmo všechny písničky na něm, jsou založené na příběhu. Emika začne s myšlenkou, prolne jej s příběhem a následně potom hledá nejlepší zvukovou polohu, která zdramatizuje děj písně. Velmi tvrdě zůstává věrná stylu vyprávění a snaží se nespadat do sítě konvence žánrů. Po zvukové stránce jsou to velmi neotřelé kompozice.

S ohledem na label Ninja Tune je přidání Emiky do jeho řad poněkud netradičním krokem. Ovšem na druhou stranu si není co vyčítat, ona za to stojí. Slečna pochází z Anglie, ale značnou část dětství pobyla v Praze (ano, vidíte správně). V současné době tvoří v Berlíně, kam se následně odstěhovala za inspirací. Asi nepřekvapí, když řeknu, že Emika pracuje jako zvukařka pro Native Instruments. Alternativní scéna ji vyzdvihuje jako svou ikonu na vrcholu nekomerčního undergroundu. V podzemních kopkách nejen německých klubů se tak Emika stává čím dál tím víc populárnější. Už dost psaní. Tenhle kousek stojí za to, neváhejte a jděte do toho. Bez pochyby se debutové album Emika zapíše, jako jedna z hudebních událostí tohoto roku.

85%
Dubstep, electronic
2011