Macheta - Half Awake

|
Macheta - Half Awake

Do rukou se mi dostalo CD Half Awake vodňanské skupiny Macheta. S tou jsem se setkal již před nějakou dobou, nicméně teprve teď jí vyšla konkrétní deska.

Hned v intru (The End) je jasné, že poslech této placky nebude žádná sranda. Nicméně místo aby nás začátek nažhavil, naprosto nepochopitelně je intro utnuto extrémně rychlým fade-outem, který naprosto kazí dojem kapelou budovaný celou minutu před tím. První plnohodnotná skladba desky (Troublemaker) však rychle nakopává a dává zapomenout na úvodní track. A už se na nás sype thrash/deathová jízda podtržená občasnou polyrytmikou à la Meshuggah. Jak bylo utnuto intro, stejně tak první skladba končí s dojmem přetržení v půlce.

V další skladbě EP (Future Self) se objevují brutálnější svižné pasáže, které mají vodňanští v repertoáru, nicméně dochází i na blátivé breakdowny ve stylu Oceano, které vás ve spojení s lehkými disharmoniemi zkrátka zatlučou do země. U další skladby (Game In Vein) si i trošku zaskotačíme, nicméně jen občas – ony groovy skočné pasáže opět střídají nekompromisní sekanice.

Dál si EP plyne a až na pár výjimek nezanechává větší zářezy. Občas přijde zajímavý moment, téma, či sólo, ale je toho tak nějak pomálu.

Na desce se nedočkáme ničeho vyloženě objevného, kapela předvádí „jen“ precizně odehraný metal, který tu už byl. To však neznamená, že by deska byla špatná, to vůbec – výkony jsou (především u bubeníka) na výši, zvuk stojí za to, jako celek deska funguje. Každopádně jsem rád, že má jen necelých 18 minut, protože to je tak akorát ta doba, kdy ještě stále baví a neopakuje se zbytečně moc. Pokud by mělo přijít dlouhohrající CD, chtělo by to přimíchat ještě trochu ingrediencí a pořádně zamíchat…

70%
thrash/death metal
2011