Zebrahead - Get Nice!

|
Zebrahead - Get Nice!

Kapelu Zebrahead snad ani nemusím představovat. Takže jen ve zkratce pro ty, kteří se nyní probudili z komatu a nevědí, s kým mají vlastně tu čest - Zebrahead hrají energický punk rock s prvky rapu (rapcore), již třikrát zahráli v Praze, mají na kontě nespočet hitů a letos vydali již své deváté album "Get Nice!", které je opravdu geniální. A obal také Smile.

Na Zebrahead mě vždycky fascinovala jejich schopnost mít na každém albu takový počet hitů, kolik jich nemá spousta kapel za celou kariéru. Get Nice! v tomto ohledu rozhodně nezaostává a hned první píseň "Blackout" vás nekompromisně praští do tváře svojí nespoutanou energií a nakažlivým refrénem. První dojem - paráda. Další píseň "Nothing To Lose" jde ještě dál, nabízí perfektní ukázku dokonalé spolupráce obou zpěváků, Aliho a Mattyho a samozřejmě správně ulítlé kytarové sólo Grega Bergdorfa (jestli někdy budete na koncertě Zebrahead, doporučuji ho bedlivě sledovat, protože to, co on během show dělá, je neskutečné). Další nářez - textově velice povedená "She Don't Want To Rock", která mi trochu připomněla kolegy Bowling For Soup a další hit. A takhle bych mohl pokračovat, než bych vyjmenoval celé album, protože co píseň, to hit. Mezi ty, které zde ale prostě musím rozvést, patří určitě "Kiss Your Ass Goodbye", singlovka "Get Nice",  "Truck Stops and Tail Lights" s nezapomenutelnou kytarovou vyhrávkou, nebo tvrdší "The Joke's On You". Textově se Zebrahead pohybují přesně tam, kde to již dobře znají - probírají zde vztahy, lásku, nenávist, život a zkrátka všechny věci, co k tomu patří.

Album nabízí celkem 16 písní (alespoň ta moje verze, základní verze má mít písní "pouze" 14..), což je úctihodný počet. Docela jsem se obával, aby album ke konci už nezačalo nudit. Nezačne, ba naopak, je to neskutečná zábava až do konce, hlavně díky kouskům jako "This Is Gonna Hurt You Way More Than It's Gonna Hurt Me" - za tímto krkolomným názvem se skrývá jeden z vrcholů alba, s typickým "I hate my ex" textem, nebo vůbec poslední "A Freak Gasoline Fight Accident". Tohle album opravdu nemá žádnou slabší část, srší z něj obrovská pozitivní energie a vy si budete přát, aby nikdy neskončilo.

Kalifornští hoši Zebrahead napsali další geniální album, které navíc vydali ve správný čas - písně se totiž perfektně hodí do léta a už jen proto bych ho všem doporučil. Šestnáct písní, šestnáct hitů. Teď už jen zbývá počkat, než se Zebry na svých cestách zastaví zase v Praze, jejich koncerty totiž patří mezi vůbec ty nejlepší, které jsem měl možnost vidět.

PS: Možná to vypadá, že Zebrahead "nadržuji", není to ale pravda. Tohle album jen prostě nejde nemilovat..

99%
Punk rock, pop punk, rapcore