Save Your Breath - Vices

|
Save Your Breath - Vices

Save Your Breath pro mě vždy byly symbolem v dnešní době módního easy-coru (pop-coru, jestli chcete), kterého je dnes všude plno a tak jsem jim dlouho nevěnoval větší pozornost. Nedávno jsem však neodolal a obstaral si jejich debutové album "Vices". Hned po první písni mi došlo, že tihle kluci z Anglie se nevezou na easy-core vlně. Hrají příjemný a poctivý pop punk, tak jak ho známe od takových velikánů jako jsou například New Found Glory nebo The Wonder Years.

Jak jsem již zmínil, Save Your Breath hrají pop punk moderního střihu a nutno dodat, že ho hrají perfektně. Melodické refrény, sing-along části, dvojšlapka, pár kytarových vyhrávek, nenáročné texty, to jsou atributy, které zde rozhodně nechybí. Album nabízí celkem jedenáct písní, některé z nich jsou nové, některé se objevili již na předchozích EP kapely, jako například hned první "Nothing Worth Having Comes Easy”, která patří k nejvýraznějším momentům téhle placky. Nejvíce mě zaujal song "Stay Young", ke kterému už delší dobu na internetu koluje videoklip a který přesně charaktrezuje celou tvorbu kapely v pár minutách.

Je znát, že Save Your Breath si na nic nehrají, z alba je cítit upřímnout a radost, jakou kluci z hudby mají. To dokazuje i to, že si album vydali sami a nestali se tak (zatím) obětí velkého labelu, tak jako spousta jiných. Na druhou stranu, celá tahle pop punková jízda celkem rychle skončí, stopáž činí pouhých třicet čtyři minut a to je sakra málo. Další věcí, kterou zde postrádám, je jakýsi nezapomenutelný prvek, který by mě nutil se k albu stále vracet. Ale to už bych chtěl asi od debutu  přeci jen trochu moc..

"Vices" je povedené album. Save Your Breath se s ním zařadili mezi největší naděje pop punku na ostrovech, což dokazuje například jejich společné turné s New Found Glory a doufám, že o nich ještě někdy uslyšíme. Byla by škoda, kdyby ne.

77%
Pop punk
2011