Arctic Monkeys - Suck It and See

|
Arctic Monkeys - Suck It and See

Suck it and See se nemohla jmenovat příhodněji. Jejím hlavním úkolem bylo potvrdit. Potvrdit, zda byl Humbug začátek pádu, nebo přešlap. Předchozí deska od třetí písně (všichni milovníci textových výšin Cornerstone prominou - ta píseň je fakt nuda) do konce splývala v průměrnou zvukovou masu. Byl to šok. Nuda a Arctic Monkeys? Průměr? Dosud nevídané, ale svět si zvykl.

Čtvrtá deska Arctic Monkeys zní ve srovnání se třetí jako osvěžení. Rozmanitost v riffování, textech i zvuku. Začátek alba se nese ve znamení slibovaného vintage zvuku a regulérních oldschool kytarových sól, jak ukázala první ochutnávka z desky Brick By Brick zpívaná bubeníkem Mattem Heldersem, který do té doby obstarával doprovodné vokály. Následující The Hellcat Spangled Shalalala má pravděpodobně nejhitovnější potenciál z celého alba. Jemná indie píseň v pohodovém tempu, kde kytara Jaimieho Cooka občas připomene Pixies. NME ji vyhlásilo jednou z nejlepších letních písní všech dob, přestože v létě teprve vyjde a stane se druhým singlem. První singl Don't Sit Down 'cause I've Moved Your Chair je nejtvrdší skladba z celého repertoáru Monkeys. Jejich podání stoner rockové skladby s psychedelickým textem.

Když už jsme u těch textů, Alex Turner na to, že je mnohými považován za hlas své generace, až netradičně často sahá k refrénům typu "Ooooh Yeah yeah yeah, shalalala," nebo "aaaaaaah." K dalším výrazným momentům alba ještě patří Reckless Serenade a That's Where You're Wrong - skoro stadionová píseň jako z repertoáru Killers.

Debut Whatever People Say I am, I'm Not představil světu dost možná nejlepší kytarovou kapelu post libertinovské éry, dvojka Favourite Worst Nightmare udělala krok o stupínek níž a Humbug rovnou spadl ze schodů. Suck it and See se sice pohybuje směrem vzhůru, ale do patra debutu a druhé desky se nedostává. V potvrzování tak deska bohužel selhává. Nelze jasně určit zda padají nebo přešlápli. Snad příště.

76%
Indie
2011