All Time Low - Dirty Work

|
All Time Low - Dirty Work

Když se před dvěma lety objevilo dnes již zásadní album této kapely, „Nothing Personal“, nejen pro mě to byl soundtrack léta 2009. Z téměř neznámé kapely se stala jedna ze žhavých hvězd moderního pop punku, následoval celkem očekávaný přechod k major labelu (Interscope Records) a All Time Low nyní patří mezi ty nejsledovanější moderní rockové kapely. Abych řekl pravdu, celkem jsem se očekávané novinky obával, přeci jen přechod k major labelu je celkem ošemetná věc, kterou spousta fanoušků odsuzuje, protože se kapele může tento krok vymstít. Měl jsem strach, aby se z All Time Low nestala další nudná, tuctová rocková kapela. Po usilovném poslechu novinky „Dirty Work“ ale mohu s klidem říci, že se to díkybohu nestalo.

Již otevíračka „Do You Want Me (Dead)“ naznačuje, že tohle album nuda nebude. Hned po několika vteřinách All Time Low odkrývají své největší trumfy, totiž cit pro neuvěřitelně chytlavé melodie, refrény a v neposledná řadě také sympatický hlas frontmana Alexe, který spoustu slečen (a nejen je) dovádí k šílenství. Ani jsem se nestačil nadechnout a už se na mě z reproduktorů valil rozhodně největší hit na celém albu, první singl „I Feel Like Dancin‘“, ke kterému mimochodem kapela již natočila velmi povedený klip, ve kterém paroduje nejen současné popové hvězdičky. Moderní sound, opět chytlavé refrény a já jsem si okamžitě tenhle song zamiloval. Album dále pokračuje ve velkém stylu, jako příklad bych uvedl povedené písně „Forget About It“, nebo „Time Bomb“, na kterém spolupracovali kanadští Simple Plan a který se určitě stane jedním z dalších singlů.

Kdo by čekal spíše pomalé a utahané balady, ten má smůlu, All Time Low se s ničím nemazlí a až do čísla 8 - „Return The Favor“ nepolevují ze svého rychlého tempa a vlastně ani tahle skladba není příliš oddychová. Jedinou typicky pomalou skladbou tak zůstává „Daydream Away“, která se objevuje až ke konci celého alba. Za tohle mají u mě All Time Low kladné body, myslel jsem, že album bude postavené právě na baladách, určených spíše pro něžné pohlaví. Pánové to však mají zřejmě v hlavě v pořádku a vědí, že tudy cesta k úspěchu nevede a po většinu alba sázejí na osvědčené energické pop punkové skladby, na jaké jsme u téhle kapely zvyklí.

Ani na svém třetím albu All Time Low neztrácejí nic ze své energie, s jakou v roce 2003 vtrhli na pop punkovou scénu. Troufnu si říci, že změna labelu kapele dokonce prospěla. Jejich songy jsou více dospělé, mají neskutečnou hitovost (co píseň, to hit) a ani po několikátém poslechu vás tohle album neomrzí. Pokud jsem o novém albu Yellowcard říkal, že to bude můj soundtrack letošního léta, nyní to beru zpět, tím totiž bude „Dirty Work“ od All Time Low.

90%
Pop punk, alternative rock
2011