Sum 41 - Screaming Bloody Murder

|
Sum 41 - Screaming Bloody Murder

Do loňského koncertu jsem měl Sum 41 celkem dost rád. Jejich starší alba jsem poslouchal poměrně často, byli pro mě jednou z nejlepších pop punkových kapel, na kterých jsem vyrůstal, a dost jsem se na pražský koncert těšil. A to byla asi chyba, protože jsem zažil jeden z nejnudnějších koncertů, na kterém jsem kdy byl (a že už jich bylo..). Už tenkrát, hned po koncertě, ze kterého byla mimochodem většina „true fans“ určitě nadšená a ještě dnes je při pomyšlení na Derycka mrazí v zádech, mi mělo být jasné, že i jejich nadcházející album bude průser. A on to průser taky je…možná největší průser tohoto roku..

Já se asi prostě nemohu smířit s tím, že Sum 41 už nadobro opustili vody melodického punkrocku (nebo chcete-li pop punku,whatever..), díky kterému se dostali na výsluní, a místo toho dnes jen řežou do kytar hlava nehlava bez jakéhokoliv originálního nápadu. Na posledním albu „Underclass Hero“ se to ještě dalo snést, protože se zde nacházelo pár opravdu velkých hitů („Underclass Hero“, "Walking Disaster"), které chvílemi alespoň minimálně připomínaly časy jejich největší slávy. Jenže na novince „Screaming Bloody Murder“ se hit nenachází ani jeden...

Při poslechu alba mi většina písní splývá dohromady. Přijde mi, jako kdyby si Sum 41 řekli, že je teď asi "in" cpát do každé skladby klavír (který u Sum 41 působí neuvěřitelně kýčovitě) a podle toho sestavili celé tohle dlouho očekávané album. Je to opravdu jako přes kopírák – klavír, přechody od rychlého k pomalému tempu, líbivé refrény, jemný Deryckův vokál…bohužel to všechno postrádá jakýkoliv řád a myšlenku. Je paradoxem, že mě na celém albu nejvíc baví ty nejpomalejší skladby – „What Am I To Say“ a „Crash“, zbytek mi opravdu nic neříká.. a to je škoda, tuhle kapelu jsem měl vždy hodně rád.

Ale abych jen nehanil, vokál zpěváka Derycka zní tentokrát opravdu skvěle. Ale to je asi tak vše, co se mi na albu líbí a co mě na něm zaujalo. A nemyslete si, že tuhle kapelu bytostně nesnáším, to vůbec. Jen tohle prostě asi nezkousnu. Uvidíme, jak budou nové songy znít naživo v červenci na Rock For People..ovšem moc šancí jim nedávám. Tak doufám, že Deryck alespoň tentokrát nebude vypadat jak zfetovaná zombie.

50%
Pop punk, punk rock, rock
2011