La Groupe - La Groupe 2008 / 2009

La Groupe - La Groupe 2008 / 2009

Rokycanští La Groupe nejsou jednou z těch kapel, co se svezly na vlně metalcoru. Tihle 4 pánové už to spolu drhnou pěknou řádku let. A od samého začátku jsou věrni svému stylu. V dobách, kdy vyřknutí slova metalcore mělo za násladek kopřivku u všech nu-metal fans a každá druhá kapela zpívající o kdejakých chujovinách se označovala jako hardcore, mastili už LgE svůj styl a jak se zdá, jejich oblíbenou destinací při výběru letní dovolené byla Belgie.

Je mi jasné, že pro spoustu mladých kluků a holek nebude muzika La Groupe moc stravitelná. Líbivé zpívánky, disharmonické akordy, ani šílenou stavbu jednotlivých skladeb nečekejte. Hudba La Groupe nic nového neobjeveného nepřináší a spíše hájí linii již zaniklých kapel, jako byli Arkangel, Liar či Congress. Je vidět, že mosh je to hlavní, oč tu běží. V každé písničce s ním musíte počítat a vedle přísekových riffů je to nedílná součást skladby.

Já ale tohle všechno LgE promíjím. Ačkoliv promíjím není zrovna to správné slovo. Není co promíjet a byla by hloupost odsuzovat někoho za to, že nepodléhá módním trendům a je věrný svému stylu, který byl ve své době u nás neznámý a kterému La Groupe i přesto věřili a věří mu nadále.

Pro mě jsou La Groupe nedoceněnou kapelou. Určitě na tom má podíl i menší průraznost, bez které to dnes bohužel nejde. Na druhou stranu, tahle skutečnost přihazuje bodík navrch. Kapel s nezdravým přístupem, jejichž spamy najdete na každém bandzone profilu, je opravdu hodně a mně se tenhle způsob propagace celkem zajídá. Rozhodně stojí tahle bezejmenná deska za poslech. V nás „pamětnících“ vyvolá přinejmenším pocity nostalgie. Opatkovaným mosherům poslouží při demolici pokojíčku, a když se trénink povede, může takový týpek své nacvičené kreace předvést i na koncertě. Prostoru je na to víc než dost!

79%
Metalcore
2009