Šanov 1 - Delikatesy

|
Šanov 1 - Delikatesy

Je to už nějaký pátek, co se v prodejnách Supraphonu objevil těsně po Sametové revoluci první výběr Rebelie - Punk´n´Oi! na vinylových deskách. Od těch dob byli Šanováci v povědomí punkového světa jako výrazná stálice s chytlavými texty a melodiemi, které si nemálo kdo pobrukoval, přestože o hudbě samotné věděl pramálo. Po několika letech se tu objevuje osmá deska s názvem "Delikatesy". V průběhu existence kapely došlo k razantním změnám a Šanováci nám chtějí ukázat novou tvář a také měřítko dnešního punku.

Když se podívám na předchozí tvorbu a desku "Delikatesy", jde o změnu částečně i stylovou. Jde o zajímavé spojení moderního soundu a klasických punkových vypalovaček. Celkově ve skladbách takzvané doplňky sedí a albu otevírá nový prostor. Kolekci otevírá stejnojmenná skladba, která spíše jakožto "Intro" napovídá nádech a zvěst následujících songů. Následují bezútěšné vypalovačky jakoby rvané jedna za druhou rychlým tempem, doprovázeny nějakou tou melodií. Ve skladbě "Půlnoc vidí ve tmě" se tempo pozastavuje a jakoby s industriálním šmrncem se klene depresívní těžkotonážní zvuk do našich uší. Následovně se vrací rychlost do doprovodu chytlavých a lehce zapamatovatelných refrénů. Zajímavou vložkou do celého počinu je rapová věc "No jasně!". Docela zde sedí a dá se s úsměvem považovat za usměvavý oddechový materiál. Zbytek alba by se chvilkami dal přirovnat ke klasickým Šanovákům a nebudou zřejmě zklamaní ani odvěcí fanoušci.

Celkově mi  po březnovém koncertě připadá, že kapele CD "Delikatesy" svědčí. Vystoupení v brněnském Vegalite bylo průřezem celé tvorby a na své si přišli i největší hity jako "Na běžícím páse" a "Prasata". Závěr byl vlastně jakoby sadou písniček na přání. I přes ne moc velký prostor se sešla hrstka příznivců "českého panku". Pevně doufám, že Šanov 1 minou nějaké letošní festivaly a ukáží se nám jakožto pevné hudební těleso se vším všudy.

Po několikátém poslechu se mi "Delikatesy" zalíbily a to i s pomyšlením, že jde o něco nového, čímž deska vlastně je. Šanov 1 neubírá na rychlosti a po textové stránce se nic nemění. Můžeme očekávat pořádnou nálož punkových klasiků. Je dobře, že se tu a tam ozve i pevná základna a dá o sobě vědět. Čili "český pank" neumírá!

85%
punk
2011