Smith Westerns - Dye It Blonde

|
Smith Westerns - Dye It Blonde

Tato čtveřice velmi mladých muzikantů (průměrný věk členů je 19-20 let) jsou na hudební scéně naprostým zjevením. Zapřísáhlí indie fandové křičí nadšením, kritici udělují nové desce vysoké body ostošest a dokonce ji už teď řadí do pomyslného žebříčku nejlepších desek roku. Mohlo by se to zdát přehnané, vždyť je to teprve druhá deska a kdo ví jak to s těmi Smith Westerns nakonec v budoucnu bude. Přesto jde o velmi zajímavou desku, kterou byste si neměli nechat ujít.

Jak vlastně Dye It Blonde zní? Nebo jinak – jak zní Smith Westerns? Ono je to v podstatě úplně jedno. Pokud bychom měli tvorbu této kapely charakterizovat, museli bychom se vrátit asi tak o čtyřicet let zpět do slavného Liverpoolu, do doby Seržanta Pepře a poté si postupně přelouskat všechny ty glam rockové legendy až se dostaneme třeba k Bowiemu nebo The Zombies. Všemu tomu dáme slušivý obleček tak, aby měli současní příznivci moderního garážového zvuku radost, přidáme k tomu nějaké syntíky, jenž provzdušní všechny písničky a mastering uděláme pořádně hutný, aby nás zvuk linoucí se z našich malých reproduktorů pořádně zahltil.

Nové album je zatraceně chytlavé, to především. Najdete na něm spoustu skvělých hitů, které si budete broukat již při prvním poslechu. Nedostanete je z hlavy, přesto po desce sáhnete s chutí ještě několikrát. Dye It Blonde patří mezi ty desky, které si třeba rádi pustíte během krásného slunečného dne. Vše bude najednou veselejší, uvolněnější, prostě fajn. I když tomu občas texty neodpovídají, vem to čert. Jsou to skvělé popové písničky, které udělají dobře po duši. Jedinou vadou na kráse ovšem zůstává zpěv, který nemusí sednout každému. V některých případech dokonce tahá za uši na místech, kde byste si přáli daleko čistší projev. Pokud bych měl být ještě více hnidopich, celý mastering by šel udělat mnohem lépe – loudness war je na této placce velmi zřetelná, což se odráží například v jedné z nejlepších písní All Die Young, kde přes všechen ten hluk všech nástrojů zaniká zpěv a celková komprese zvuku je trochu přemrštěná. Někdy to opravdu může vadit. Občas to zní jako když si Animal Collective (nic proti nim, jsou skvělí) hrají na indie rockovou kapelu bez všech těch svých psychedelických pozlátek. V případě Smith Westerns to není zrovna lichotivé přirovnání.

Jak už jsem ale naznačil, písně to jsou opravdu skvělé. Už výborný otvírák Weekend, kde se kapela ukáže v plné parádě, patří mezi ty nejlepší a nejhitovější kousky z nového alba. Již zmíněná All Die Young nejdříve zní jako znovuobjevená píseň Johna Lennona, aby pak později přešla do mohutného refrénu s výstižným textem: „All die young, when love is love, and when you are young.“ Další písně které stojí za pozornost jsou Smile, Imagine Pt.3 a závěrečná Dye The World.

Ještě stále nemáte jasno vybrat si hudbu, kterou ještě více rozveselíte už tak veselé dny? Zkuste to právě se Smith Westerns. Tihle kluci mají velmi dobře našlápnuto.

75%
indie rock, pop, garage rock