Destroyer - Kaputt

|
Destroyer - Kaputt

Pod názvem Destroyer se skrývá hudebník jménem Dan Bejar. Je to jeden z těch umělců, kteří začínali od píky, respektive veškeré zkušenosti postupně získali během domácího experimentování. A protože takové zkušenosti a hlavně trpělivost růže přináší, za pár let si tento sympatický Kanaďan vybudoval svůj vlastní, osobitý styl. Kdo má alespoň trochu zmapovanou tvorbu tohoto projektu, určitě mi dá za pravdu. Na jeho předešlých albech jsme toho mohli slyšet opravdu mnoho a přestože se jedná o velmi povedené kousky, na aktuální novince je posun k jedinečnému zvuku prostě znát.

Může to být například ideální deska pro cestování nočními ulicemi energií pulzujícího velkoměsta. Po výborném otvíráku Chinatown máte prostě nutkání vyjít ven a vytvořit si svůj vlastní dokonalý videoklip, ve kterém budou blikat všechny ty šílené neonové nápisy a různá světýlka všech domů a vy, obklopeni tou zvláštní nádherou budete chtít pouze jen roztáhnout ruce a cítit se strašně fajn. Věřte mi, je to vyzkoušeno v praxi. Zážitek je k nezaplacení.

Přesně takový je zvuk nového Destroyera. Lehký, tajemný, někdy temný, melancholický a neskutečně povznášející. Pro některé posluchače bude Kaputt dokonce synonymem pro dokonalou pohodovou muziku a alternativou chilloutu. Někteří mohou namítnout, že je to vlastně takový naleštěný a osvěžený mix osmdesátkového synth-popu, že to vlastně není vůbec žádná novinka. Jistěže není, ale tenhle týpek to prostě umí a má svůj jedinečný styl, podle kterého ho okamžitě poznáte. A nemám tím na mysli ten správně líný vokál, který nás provází celou deskou. Po poslechu vám bude naprosto vše jasné. Po závěrečném opusu Bay of Pigs nepochybně. Nebudu lhát, když řeknu, že se na desce objevují potencionální adepti na hit – již zmíněný singl Chinatown, nebo Blue Eyes, či Poor In Love. Mezi nejlepší věci dle mého názoru však patří osmiminutová píseň Suicide Demo For Kara Walker, která má naprosto skvělé intro a zničující atmosféru. No a samozřejmě také Bay of Pigs, kde si příznivci ambientní hudby přijdou na své.

Na začátku recenze jsem napsal: „Ve správný okamžik na správném místě vás zničí.“ Tento názor jsem stále ještě nezměnil, ale nemusíte se bát. Tahle deska vás může zničit kdykoli a kdekoli chcete. Zaposloucháte-li se, nebude už úniku. Skvělá věc.

80%
indie pop
2011