Cold War Kids - Mine Is Yours

|
Cold War Kids - Mine Is Yours

Cold War Kids jsou kapelou z americké Kalifornie balancující na tenké hranici mezi indie a alternativním rockem. Deska Mine Is Yours je již třetí z jejich dílny a do distribuce se v našich zemích dostala v lednu tohoto roku. Již na začátek je třeba říci, že žebříčky nejlepších počinů roku 2011 určitě album neatakuje, spíše má problém držet se alespoň v šedivém průměru kvality. Pojďme se tedy podívat, kde vyvstaly největší slabiny díla a kde třeba svitl záblesk naděje.

Cold War Kids se pokusili vystavět svoji novinku na silných, hitových melodiích, které by se posluchači zaryly pod kůži. Dalším podstatným faktem se ukazuje snaha vytvořit výraznou atmosféru, díky níž většinou získává hudba jasnou tvář a která trochu zahalí skladby do jakéhosi oparu alternativna a připomene, že se nejedná o vlezlý pop a přeci jenom deska nemá být tak úplně zábavou prvoplánovou. Kapela rozhodně má potenciál pro vytvoření hudebního díla s těmito atributy, a však nastalo několik zádrhelů, tudíž byla dobrá možnost promarněna.

Již třeba úvodní a titulní píseň Mine Is Yours disponuje dosti silným nápadem, který ovšem není až tak výživný, aby sám utáhl celou, čtyři a půl minuty dlouhou, skladbu, takže se při neustálem opakování velmi brzo opotřebuje. Stačilo rozpracovat trochu více zbytek kompozice a velmi dobrý song mohl být na světě, takto ovšem máme produkt pouze na omezený počet použití. Stejný neduh se objeví také v Royal Blue, či Finally Begin, které však obsahují méně výrazný hlavní motiv, což nudnost hudby ještě umocňuje. V tomto ohledu tedy vychází nejlépe v pořadí druhá písnička Louder Than Ever, kde dvou minutový rozsah kompozice odpovídá tvůrčím schopnostem autorů, tudíž mi vychází z celého obrazu desky nejlépe.

Bohužel, s ubíhající stopáží upadá i schopnost kapely vytvořit alespoň dobrou melodii (nebo při nejmenším opakují sami sebe) a stále více se ke slovu dostává výše zmíněná atmosféra. Zatímco na začátku Mine Is Yours se jelo v tempu spíše svižném, což bránilo posluchači v postupném upadání do říše spánku, při skladbách s vyšším pořadovým číslem se stále více místy objevují líné tóny a neúčelné změny rytmu, snad se snahou vytvořit nějaký závoj originality.

Cold Wars Kids v Mine Is Yours vytvořili skutečně nepovedené allbum. Technicky je zde sice vše v pořádku, ale vlastní obsah se ukázal jako nezvládnutý. Škoda je určitě promarněného potenciálu, který kapela často prokazovala. Snad nastala chyba u producetna, jenž měl skupinu jasněji usměrnit. Doufám, že příště se tak nestane, jelikož bychom se mohli dočkat alba dosti povedeného.

40%
Alternative/indie rock
2011