Infant Sorrow - Get Him to the Greek

|
Infant Sorrow - Get Him to the Greek

Do našich kin na podzim zavítala nová komedie Dostaň ho tam z produkce Judda Apatowa (Machři a šprti, Kopačky, Travička zelená,…). Její příběh vychází ze dva roky starého filmu Kopačky od stejného režiséra (Christopher Stoller), v němž se objevila postava excentrického podivínského rockera Aldouse Snowa, zpěváka fiktivní kapely Infant Sorrow. Ačkoliv byl Aldous v Kopačkách pouze vedlejší postavou, získal si velké sympatie diváků a tak se mu dostalo vlastního spin-offu.

Film Dostaň ho tam je bláznivou road komedií, v níž hraje hlavní úlohu klasická dvojice mamlas-týpek, kteří spolu nejdříve válčí, ovšem nakonec k sobě najdou cestu a rozjedou kamarádšoft. Jsou jimi stážista u hudebního vydavatelství Aaron Green (Jonah Hill) a již řečený legendární rocker Aldous Snow (Russel Brand). Druhý zmiňovaný je zrovna s hudbou na štíru a raději fetuje a oddává se nevázaným radovánkám. Aaron je pověřen přivést Aldouse z Londýna do LA, kde má odehrát výroční koncert, který by mu pomohl dostat se zpět na výslunní. Jede tedy za ním (za doprovodu známé London Calling od Clash) a snaží se Aldouse i přes jeho nevoli a řadu výstřelků na vysněný koncert dopravit a asi teď není nutné říkat, že se jejich cesta neobejde bez hromady karambolů, fetu, alkoholu, lehkých holek a praštěných hlášek pronesených ještě praštěnějšími postavami (těm vládne Aaronův šéf v podání vynikajícího Puff Daddyho). Co je ale pro nás nyní nejdůležitější – film má vynikající soundtrack plný songů nazpívaných samotným Russelem Brandem a zkomponovaných různými známými umělci, přičemž je kladen důraz na srandu a strefování se do současné hudební scény, ať už jde o výsměch hoperům a jejich textům sestávajícím se z nekonečného „fuckování“ a „bitchování“ a rádoby „gangsta“ manýrů, či karikatury přiblblých popových zpěvaček opěvujících své intimní partie.

Placka jménem Infant Sorrow: Get Him to the Greek obsahuje 15 songů, z nichž třináct jich nazpíval Russel Brand coby Aldous Snow a zbývající dva jeho filmová partnerka Jackie Q (Rose Byrne). Všechny z nich si nějakým způsobem utahují ze současné hudby, či jen prostě zpívají o hovadinách (kupříkladu písně Jackie Q překypují sexuální tématikou podávanou s nestydatou otevřeností a Aldous Snow buď nemá pořádně co říct, pěje ódy na drogy nebo se snaží nesmyslně agitovat za problémy Afriky v písni African child (Africké dítě), která je ve filmu nazvána „nejhorší africkou tragédií od dob apartheidu“). Na textech pracovali jak scénáristé filmu, tak význační hudebníci, z nichž nejvíce asi zaujme jméno Jarvise Cockera, frontmana legendární skupiny Pulp, který je momentálně na velmi úspěšné solové dráze a na kontě má již několik spoluprací z filmem (Potomci lidí, Harry Potter,…). Zde využil svého břitkého humoru a napsal pár textů opěvujících drogy, zejména pak heroin, na kterém filmový Aldous Snow ujíždí.

Soundtrack k Dostaň ho tam je nabitý údernými peckami i posmutnělými baladami, které hudebně rozhodně neurazí a pokud se vám zalíbí film (který já vřele doporučuju!), jsou pro vás naprostou nutností.

Zajímavostí také je, že byl pro účely filmu uspořádán v Londýnské O2 hale opravdový koncert Aldouse Snowa, na němž vystoupil Russel Brand a hrál tohoto fiktivního rockera. Fanoušků i komparzistů se sešlo asi 20 000.

75%
2010
46:10