Candy Meatworks - First Twenty - Five minutes And One Second With Candy Meatworks (EP)

|

Znáte kapelu Primus? A máte ji rádi? Jestli nemáte, tak dál ani nečtěte. Jestli ano, tak jste na správném místě. Kroměřížská parta Candy Meatworks se totiž v této americké ikoně rockového undergroundu našla od začátku až do konce, naprosto.

Ať už jde o nástrojové složení (klasické – kytara, baskytara, bicí, zpěv), styl či techniku hry, Primus na nás z debutové nahrávky těchto šoumenů vyskakují každou vteřinu. A to je možná i trochu škoda. Ve výsledku to budí dojem, jako by si kluci řekli, že když Claypool a spol. už tak dlouho nic pořádně nevydali, tak to udělají za ně. Toto EP tak totiž opravdu zní – kdybychom rozštěkaný vokál Toma „Pishkota“ vyměnili za Claypoolovo nosové brebentění, nikdo by nejspíš nepoznal, že se nejedná o Primus. Uslyšíte ono typické basové bublání prokládané perkusními výplněmi a tappingem, do toho disonantní kytarové plochy střídané s ještě disonantnějšími běhy, to vše poháněné nekompromisními místy šťavnatě arytmickými bicími. Celkově je však stále cítit ono učňovské vzhlížení k mistrovi, ještě jsme o level níž.

Technicky jsou na tom Candy Meatworks velmi dobře – nástroje mají zmáknuté na jedničku, neuslyšíte žádné zaváhání, vše je jak má být, kapela je sehraná, sedí to. Co se zvuku týče, také nemám větších výhrad – nic se nepřebíjí, nástroje do sebe zapadají. Texty jsou v obligátní angličtině, i když zrovna v tomto případě bych byl velmi zvědavý, co by s výsledným dojmem vyvedla čeština…

Kdybych neznal Primus, padnu na prdel a nestačím se divit, co že nám to tahle nová kapela nachystala za libové šoky. Bohužel, se znalostí Primus přichází pocit kopírování, absence vlastního přínosu (i tu baskytaru máte stejnou). Velké plus pro Candy Meatworks je fakt, že na světě asi není moc kapel, které by si našly stejný vzor. Pokud na dlouhohrající desce překvapí nějakou větší invencí, budu mezi prvními, kteří si ji koupí (no, to budu tak jako tak), a toto album bude automaticky v mém osobním TOP5 daného roku.

70%
alternative rock
2010