Various Artists - Tis The Season To Be Fearless

|

Jako každý rok, i letos před Vánoci vychází spousta speciálních vánočních edicí (teď nemám na mysli „vánoční klasiku“ jako Lucku Bílou nebo Karla Gotta), které, upřímně, málokdy stojí za pozornost. Když jsem se dozvěděl, že známý label Fearless Records (Breathe Carolina, Artist vs. Poet, Alesana, A Skylit Drive) chystá vánoční kompilaci nazvanou „Tis The Season To Be Fearless, na které zazní vánoční písně v podání vybraných kapel tohoto labelu, výsledku jsem se dost obával. Naštěstí zbytečně. Tahle vánočně laděná kompilace mě nakonec dost mile překvapila.

Nevím, jakým způsobem vybíral label interprety na tohle album, ale musím uznat, že tentokrát měl při výběru doslova šťastnou ruku, čemuž jsem po stále méně úspěšných kompilacích Punk Goes… na kterých se objevují spíše módní „metalcore“ kapely, zprvu nemohl uvěřit. Na Tis The Season To Be Fearless se totiž objevují převážně pop punkové, nebo chcete-li indie rockové mladé kapely, o kterých, alespoň v našich končinách doposud nebylo moc slyšet. Vyjímku zde tvoří snad jen zkušení Breathe Carolina, kteří se již objevili na několika předešlých kompilacích od Fearless.

Celé osmipísňové album otevírají post-hardcoroví mladíci For All Those Sleeping, kteří svojí pop punkovou skladbou Maybe This Christmas nasazují vánoční laťku hodně vysoko. Typický pop punkový song s vánoční tématikou, ve kterém se objeví dokonce jeden breakdown, prostě paráda. To rockeři The Maine zvolnili a napsali příjemný vánoční love song Ho Ho Hopefully, který určitě zahřeje u srdce většinu z vás nejen svým refrénem: „Ho ho ho hopefully, this holiday make us believe that we‘re exactly where we‘re supposed to be“. Ovšem největší vánoční hit zde nalezneme pod číslem čtyři a to Mile High Christmas od Breathe Carolina, kteří mě svým typickým elektro rockem s vánoční tématikou úplně dostali (dokonce dojde i na další breakdown!). Ale ani další songy na albu nejsou špatné, každý má něco do sebe a všechny zůčastněné kapely podávají dobrý výkon. Kromě těch, co jsem jmenoval, se na albu ještě objevují: Go Radio, Amely, Sparks the Recue, Let’s Get It a Artist vs. Poet, kteří mimochodem svým love songem Christmas With You skvěle celé album uzavírají.

Pokud máte již dost všech těch nudných a komerčních předvánočních kompilací, na kterých se umělci většinou neúspěšně pokoušejí o cover verze známých melodií, dejte šanci Tis The Season To Be Fearless, albu, které nabízí původní a také velmi originální songy na téma Vánoce od mladých rockových kapel. Já už mám totiž jasno, co mi bude znít letos o Vánocích.

For All Those Sleeping: Maybe This Christmas

90%
Rock/ Pop punk