Deerhunter - Halcyon Digest

|
Deerhunter - Halcyon Digest

Pryč jsou doby, kdy se kapela přímo vyžívala v experimentování a míchání různých hudebních stylů přes ambient, až k dravému post-punku. Na nové desce jakoby si kluci uvědomili, co je asi nejdůležitější - dobře napsaná písnička. Novinka Halcyon Digest toto splňuje a zároveň přináší ještě něco navíc, kvůli čemu se ji vyplatí poslouchat klidně i padesátkrát za sebou.

Všechny songy způsobují ohromnou radost z poslechu a nabízí mnoho báječných výletů do jiných světů a dimenzí, které chtě nechtě prostě musíte podstoupit. Nová deska je radostná, ale zároveň i poklidná, snivá, tajemná i melancholická. Je jedinečná pro svou zvláštní atmosféru, která na předchozích počinech chyběla. Jestli někdo stále pochybuje, že je shoegaze dávno za zenitem, ať si pustí tohle. Kdo miluje dnes už kultovní Spiritualized, je pro něj skoro povinnost Halcyon Digest slyšet. Snad ještě nikdy kombinace shoegaze s popem nefungovala tak dokonale, jako právě zde. A je vůbec třeba pro toto album hledat nějaké škatulky? Ne. Tohle album je třeba poslouchat.

Nejsilnější jsou Deerhunter v kratších písních, které sotva přesáhnou tři minuty. Jsou jednoduché, přímočaré, mají správný tah na branku a mohly by se (s přimhouřením oka) i uchytit v éteru. Přitom by člověk od takové kapely očekával pravý opak. Don't Cry, Revival, Memory Boy a Desire Lines jsou ty písně, které se Vám hned po prvním poslechu zaryjí do paměti a donutí zmáčknout několikrát repeat, protože to jsou prostě hity. Ne nadarmo byl Revival vybrán jako první singl. Tím pomyslným vrcholem alba je druhý singl Helicopter, kterým se budete velmi rádi unášet ještě hodně dlouho. Stejně tak se necháte pohltit i snivou Earthquake, zvláštní náladou protkanou Basement Scene a již zmíněná Desire Lines vám ukáže, jak má takový správný shoegaze vypadat. V živém provedení tahle píseň bude prostě pecka.

A vůbec – tohle album je pecka. Rozhodně jedna z nejlepších desek tohoto roku ve svém žánru, může posloužit jako ideální společník při večerních procházkách zasněženou zimní krajinou. Těch zážitků ale může být mnohem víc, pokud jí dáte šanci. Stojí totiž za to, tak si tuhle šanci nenechte ujít!

85%
shoegaze, alternative, pop
2010