Madfalls - Love Inspires, Death Solves

|
Madfalls - Love Inspires, Death Solves

O Madfalls jsem se dozvěděl díky jejich debutu Catch This!, který kapele vyšel před dvěma lety. Jejich energický punk rock mě tehdy hodně zaujal, zněl v rámci naší malé scény hodně originálně a kapela s ním slavila celkem úspěch. Od té doby se však u Madfalls událo hodně nového. V lednu 2009 z kapely odešel zpěvák Lebi, kterého nahradil Johny, ale ani ten u kapely dlouho nevydržel. Nakonec se na postu zpěváka zabydlel Jindra, poté proběhla ještě změna na postu basáka a konečně, v roce 2010, se kapela dostala k nahrávání svého druhého alba, Love Inspires, Death Solves.

Už v první skladbě „Bleeding Hero“ jsem věděl, že se kapela po těch dvou letech neskutečně zlepšila. Nový zpěvák má hodně zajímavý hlas, který se určitě nezamlouvá každému, ale mě k jejich hudbě dost sedí, zvlášť v místech, kde už bych se ho nebál označit jako řev. Album svižně ubíhá, songy jsou zde většinou rychlejšího rázu, ale najdeme zde i pomalejší a více melodické části, jako třeba songy „Give’em Hell MacManus“ nebo „Look, It’s Snowing In Hell", které patří rovnou mezi to nejlepší co může album nabídnout. Zajímavým prvkem na albu je hostující zpěvačka Klára, která propůjčila svůj něžný hlas celkem do tří skladeb, ve kterých se zajímavě doplňuje s hlasem zpěváka a tvoří tak velmi originální zvuk, který jsem na naší scéně delší dobu neslyšel. Tahle spolupráce se klukům z Madfalls hodně povedla a doufám, že to také nebyla spolupráce poslední. Ovšem největší radost mi kapela udělala pomalou baladou „Veronica“, kde zpěváka doprovází celou dobu pouze klavír. Tahle věc mi bude znít v hlavě ještě hodně dlouho. Jako pomyslnou třešničku na dort si Madfalls připravili song „Vzpomínám“, ve kterém hostuje rapper Prey. Ano, rapper. Vzpomínám je hiphopový track, který mi k tvorbě kapele moc nesedí, ale budiž, každopádně to zní hodně originálně.

Love Inspires, Death Solves je hodně povedené punk rockové album. Na své si zde přijdou příznivci tvrdších a rychlejších songů, ale také ti, kdo rádi na chvíli zpomalí. Jediné co mi trošku vadí, je celková délka alba, v druhé půli jsem se začínal přeci jen trochu nudit. Ale vem to čert, jako celek to funguje a Madfalls se alespoň u mě posunuli zase o pomyslný level výše.

80%
Punk rock
2010