Lakeside X - City Of Red Lights

|
Lakeside X - City Of Red Lights

Lakeside X – City Of Red Lights (2010)

Už jste slyšeli české Depeche Mode? Ne? Tak teď máte možnost! Lakeside X vydávají třetí desku, která nese název City Of Red Lights, a rozdíl oproti anglickým vzorům je opravdu minimální.

Ze všech skladeb na desce, snad až kromě té první, paradoxně singlu Bloodflies, na mě dýchla ona temná atmosféra, kterou nacházíme na deskách DM posledních dvacet let. Střední až nižší tempa, zasněný zpěv, decentní syntezátory… Jako bych to už všechno někdy slyšel. Jediný znatelný rozdíl je v barvě hlasu – Dave Gahan je prostě jasně rozeznatelný, kdežto Janne Marvannen má hlas poněkud tuctovější (a v případě právě singlu Bloodflies nebo Afterlife mě i lehce rozčiloval – jako by zpíval na půl plynu a síla skladby šla se zpěvem dolů). Občas se od Gahana dostaneme k Brianu Molko z britských Placebo, což je úkrok jen decentní a stává se tak především v odlehčenějších pasážích a skladbách. Zkrátka a dobře kapela na této desce zní především britsky, jako takový domácí odkaz na ostrovní elektro-pop-rockovou scénu. Stejně jako když v devadesátých letech všichni chtěli hrát jako Nirvana

Deska se poslouchá velmi dobře, skladby mají jednoduché formy, příjemně propracované (ale nepřekombinované) aranže a únosné délky. Zvuk je naprosto bez chyby, čemuž určitě pomohl i věhlasný producent Paul Kendall (produkoval například desky právě Depeche Mode, Erasure, Recoil apod.), který se podílel na mixu. Mastering má na svědomí další známá hudební osobnost – Moimir Papalescu. Z technického hlediska se jedná o profesionální nahrávku, které není co vytknout.

Pro fanoušky Depeche Mode je City Of Red Lights jasná volba. Pro ostatní „jen“ velmi příjemné elektro-pop-rockové album, kterému nechybějí nosné zapamatovatelné motivy ani atmosféra.

75%
electronica