Dead Pope's Company - Alcoholiars, Christians and Weasels (It Took Much More Time Than We Thought)

|

Dostala se mi do ruky víceméně omylem deska Alcoholiars, Christians and Weasels (It Took Much More Time Than We Thought) kapely Dead Pope’s Company. O této šumperské partě jsem zatím neslyšel, takže jsem k poslechu jejich prvotiny přistoupil bez jakýchkoliv předsudků a ovlivnění.

Hned od začátku alba se na mě vyvalil indie – rock’n’roll, jaký jsem u nás asi ještě neslyšel. Ne snad kvůli tomu, že by kapela objevovala nějaké nové cesty apod. Jde o tu energii, která se v hudbě Dead Pope’s Company skrývá. No, ona se moc neskrývá, spíš naopak, tryská z desky na všechny strany! A to tak, že zakrývá i to, že zpěvák by mohl trochu víc cvičit hlas (co neuzpívá technicky, to přebije expresivitou). Energie je prostě hlavním velkým plusem, kterým tato kapela oplývá, a věřím, že naživo se projevuje ještě mnohem více. Hráčské výkony všech čtyř hudebníků jsou bezchybné, technicky v pořádku a za zvuk se kapela taktéž nemusí stydět. Teď se však dostáváme k mínusům. Skladby mi přijdou až příliš krátké – na 32 minut 15 skladeb – a vzhledem ke stylu se v nich tedy nic moc nemění – většinou proběhne klasický vzoreček „sloka-refrén-sloka-refrén-změna-refrén“ v několika málo variacích. A to pak ve spojení s tím, že některé skladby za sebou jsou hrané ve stejné tónině a neobjevuje se tolik výrazných melodických motivů, způsobuje lehkou dezorientaci, kdy těžko rozpoznáváme, zda jde o změnu v rámci skladby nebo už hraje skladba další. Hudba je to však zábavná a příjemně nakopávající, takže se občas tyto neduhy dají odpustit, pokud člověk nehledá nic složitějšího či umělečtějšího. Dead Pope’s Company to prostě valí, protože je to baví, a nemyslím si, že oni sami by měli na svou hudbu nějaké větší nároky.

Tato debutová deska je pěkně našlápnutým startem – snad kapele energie vydrží a na další desce se objeví více rozpoznatelné skladby. Pak bychom mohli mluvit o indie, které se minimálně na naší scéně prosadí.

70%
indie rock
2010