Birds and Wolves - Welcome to the South

|
Birds and Wolves - Welcome to the South

Jako blesk z čistého nebe se na tuzemské scéně objevila zajímavá a originální pražská banda Birds & Wolves. Kapela vznikla teprve na začátku roku 2009, ovšem od té doby toho stihli už poměrně dost. Jednak se pravidelným koncertováním velmi rychle dostali do povědomí mnoha fanoušků po celé republice, poměrně brzy vydali slušně znějící debutové EP Welcome to the South a nyní finišují po boku známějších kolegů, plzeňských Shogun Tokugawa a This Night Draws the End tuzemské turné. Můžeme tedy v jejich případě mluvit o velmi slušném startu. V následujících řádcích se budu věnovat  zmíněnému EP Welcome to the South. Vzhledem, k tomu, že je celá nahrávka extrémně krátká, nebude ani recenze nejdelší.

Birds & Wolves sami sebe žánrově zařazují do škatulky jménem "Southern rock", což se dá popsat jako americká obdoba nebo chcete-li subžánr klasického rock'n'rollu, v případě Birds & Wolves, přikořeněný výraznějším vokálem. Právě vokál bude pravděpodobně to první co vás na kapele upoutá. Vcelku originální, grungově znějící řev, s náznaky intonace. Instrumentální složka je přísně podřízena klasickým rock'n'rollovým postupům, i když pravda - v případě "Ptáků a vlků" v trochu říznější a hutnější, nabasované podobně. Americký feeling z placky skutečně cítit je. Na zvuku je sice slyšet, že EP vzniklo svépomocí, ovšem vzhledem k těmto okolnostem to rozhodně není žádná ostuda.

EP obsahuje pouze dva songy - "Mary Celeste" a "Frankly, My Dear, I Don't Give a Damn", které bohužel vlivem absence výraznějších rozlišovacích prvků trochu splývají dohromady a je otázkou, jestli by nahrávka při delší stopáži nezačala mírně nudit. Na druhou stranu zde můžeme zaslechnout celkem zajímavé nápady a zajímavé instrumentální provedení.

Welcome to the South je vcelku povedeným a především originálním debutem velmi zajímavé kapely, která má dle mého názoru našlápnuto k slušné kariéře. Nyní jsem upřímně velmi zvědav na další, doufejme už profesionální a delší nahrávku. Myslím, že se máme na co těšit.

75%
southern rock
2010