Punk Floid - Underground

|
Punk Floid - Underground

Kapela Punk Floid funguje na naší punk rockové scéně už deset let. Za tu dobu vydali několik demáčů, jedno splitko (s kapelou Houba, které vydali také letos) a letos v říjnu bylo u labelu PHR vydáno jejich třetí dlouhohrající album s názvem Underground. Album vyšlo v podobě stále populárnějšího digi-packu, který je však podle mě  jen ostrouhanou verzí klasických CD obalů a působí na mě tak trochu obyčejně. Onen digi-pack v podání Punk Floid zdobí celkem jednoduchý černobílý design, který se skládá jen z pár znaků, které se opakují a působí na mě dost primitivně až odflákle, jakoby se mi dostalo do ruky dílo z osmdesátých let minulého století, škoda...

Naštěstí to samé nemůžu říct i o samotném obsahu alba. Kapelu jsem znal jen z bandzone, byl sem tedy hodně zvědavý na to jak se jim povedla jejich novinka, aniž bych pořáně věděl, co mě bude čekat. Album otevírá song "Underground", který fandové kapely mohou již několik týdnů poslouchat na bandzone.cz a který tak nějak ukáže, jakým směrem se bude kapela na zbytku albu ubírat. Oproti svojí předešlé tvorbě kluci z Punk Floid tentokrát vsadili na více melodický punk rockový, místy až pop punkový sound, který je doplněný o velmi chytlavé refrény. Texty se točí okolo problémů všedního života, kapela zpívá o propařených nocích, (song "Včerejší noc") , jindy se zase vysmívá internetovým pisálkům, kteří žijí svůj život na diskuzních fórech (song "Hrdina"), nebo si dokonce utahuje z celebrit, jak můžeme slyšet ve výborném posledním kousku "Pomeje", který mě dost pobavil.

Kapela oproti poslednímu albu Tvůj Boj z roku 2007 udělala výraznou změnu v sestavě, když se zpěvák Floutek, který zastával i post hráče bicí, začal věnovat zpěvu na plný úvazek a za bicí usedl Mr. Andrew. A musím říct že to je určitě pozitivní změna. Frontmanův příjemný hlas mě celkem rychle provedl dvanácti zastávkami na albu a zanechal ve mě příjemné pocity. Kapela odvedla dobrou práci, natočila hodně melodické a chytlavé album, které se v rámci scény určitě uchytí. Moje první vážnější seznámení s kapelou Punk Floid tedy hodnotím určitě pozitivně a těším se na další setkání :)

75%
Punk rock
2010