EMPYRIUM - Songs of Moors & Misty Fields

|

Těžko se tahle německá parta, jejímž hlavním mozkem je Markus Stock (známý pod pseudonymem Ulf T. Schwadorf), žánrově zařazuje. Album Songs of Moors & Misty Fields je jejich druhým albem (nepočítám-li demo) a stejně jako ostatní tvorbu Empyrium jej nazpíval a nahrál (kytary, bass-kytara, flétna, bicí, syntezátor) Schwadorf téměř sám. Pouze na klávesy ho doprovodil Andreas Bach.

Hudba skupiny Empyrium je mixem několika vlivů - hlavním prvkem je hluboká melancholie snoubící se se silnými melodiemi v pomalém tempu, což ukazuje na hlavní vliv - doom metal, hojně se zde však objevují folkové prvky a to zejména v podobě flétnových vyhrávek a občasné zakomponování akustické kytary. To vše je velmi příjemně okořeněno blackovým vokálem, který se střídá s Schwadorfovým baritonem. Tyto kombinace se sice mohou někomu zdát trochu divoké, musím ale říct, že to funguje naprosto perfektně.

Songs of Moors & Misty Fields obsahuje krátké intro a pět delších - cca devíti minutových písní. Rozhodně se nejedná o záležitost na jeden poslech. Písně vám ani náhodou "neprozradí" vše co chtějí hned napoprvé. Album vás svou podmanivostí donutí přehrávat pořád dokola a při každém poslechu objevíte nová "tajemství", která skrývá. Vrchol alba spatřuji ve velkolepé skladbě Mourners.

Tohle album a vůbec tuhle kapelu znám velmi krátce, přesto ale rychle stoupají hodně vysoko v mých osobních hudebních žebříčcích. Je to melancholická, hluboká muzika s nádhernými melodiemi, přiostřená blackovým vokálem a přesto, že celková stopáž je přes 3/4 hodiny, což album řadí ke středně dlouhým počinům, uteče mi každý poslech jako voda a nebývá mi nic jiného než jej pustit zvovu.

Zde je malá ochutnávka v podobě zmiňované Mourners:

100%
doom/folk/symphonic metal