Bohren & Der Club Of Gore - Piano Nights

Bohrenova nejlepší práce za posledních deset let, rozšiřující svůj zvuk většinou do  úspěšných výsledků.

Piano Nights - je tam skryto něco o napjatém tempu s temným saxofonem. To jest zbožným klíčem hudby Bohren & Der Club Of Gore, která evokuje metaforu půlnoci v ulicích živého města. Hudby, která by měla být schopná to ve svém jádru zkušeností zaznamenat. Samozřejmě, když je vaše hudba často odkazující se jako "noir jazz", protože existuje jako vzdálený a náladový potomek noirové filmové hudby, těží pak logicky z již existujícího sdružení, které noir éra vytvořila mezi low-key jazzem tmavých měst. Ale je tu důvod, proč tento druh hudby je tak specifický pro daný styl. Obsažené nástroje, hrající v tísnivě chlípné tempu, zkrátka vytékají do temných, melancholických pocitů, které jsou přirozeně spjaty deštěm zvýrazněného pouličního osvětlení, reflektory osvětlenou mlhou a jevištním světlem jazzového baru, filtrovaného přes cigaretový kouř.

Na Piano Nights, Bohren přináší spousty aspektů z prací minulých, společně (k dnešnímu dni) vytvořil některé ze svých nejsilnějších a nejvyzrálejších děl. Mnoho skladeb nazpět, existovala jako kombinace nejlepších prvků z minulé tvorby, zatímco nemnoho zvuk, který, jako by byly převzat z nejlepší šarže svého úplně původního materiálu. Úvodní "Im Rauch" je nejlepším příkladem Bohrenových výhod, jež spojují všechny aspekty jejich aktuálního zvuku. Je to esteticky nejvíce připomínající na Sunset Mission (2000), jako náladový saxofon definující hodně temné a melancholické atmosféry, ale na straně druhé - volněji strukturovaná deska, něco jako Dolores (2008), která umožňuje naopak izolovat, emotivní saxofon v zakouřeném vzestupu z hustoty mlhavého pozadí, zasažený více překvapivě a silněji. Vzhledem k popředí skladby, klíčem, by tedy mohla být větší váha pro umístění nástrojů a odpovědnost za srdečnější a oduševnělější výkon Bohrenovy kariéry.

Piano Nights se liší nejen ve struktuře a přístupu, ale v náladě a estetickém cítění. Dolores ve svém světle, ovlivňoval zejména Eno a syntezátory se zvedly přímo na prostupující auru skladby "Segeln ohne Wind", ale Piano Nights si naštěstí klade většinu z nadějné nálady v rukou saxofonisty, který na oplátku poskytuje silný, ale netypicky povznášející vrchol písní, což je něco, co album Dolores zoufale potřebovalo. I přes úchvatný lesk, není Piano Nights zcela bez viny. Album je častěji svléknuto do některého z nejzákladnějších stylů kapely, ale zároveň jako Black Earth (2002) používá prázdnotu sdílející ještě více viscerální samotu přes jazzové instrumentace, Piano Nights příliš spoléhá na monotónnost syntezátorů. Samotné syntezátory nejsou problematické, a pokud jsou užity rozmanitě, poskytnout více povznášejícího zvuku, zobrazující novější rozměr kapely. Bohren je však používá příliš často, jak atmosférické berle v tichu zanechal řídké mistrovské instrumentace, a tmavé syntezátory jsou obecně používány příliš liberálně a celé album táhne do bodu, kdy se drží jen velmi malé rovnováhy, i když nejsou tak hlavním náporem v prostředí.

Naštěstí se tyto problémy odhalují jen na pár skladbách a zdlouhavější kusy jsou v podstatě rozléhající mistrovská díla. Deseti minutový "Verloren (Alles)" je vrcholem alba, zachovává neúnavně zahloubaný sentiment a splétá každý aspekt zvuku kapely. "Verloren (Alles)" s nástroji stoupá jako neohlášený podzim z šera, pokaždé náročnější a odhodlanější, dokud se všechno neusadí zpět do skličujícího ticha, které skladbu obklopuje.

Piano Nights je Bohrenovým nejsilnějším dílem od roku 2002 (tedy zmíněné Black Earth), a ačkoli jeho konzistence stagnuje mírně na několika místech, Bohrenův aktuální zvuk jde vždy ve prospěch zachování své povahy jako náladové pozadí. Ale Piano Nights zasáhne mnohem častěji, než méně, a když udeří, je to nejvíce intenzivní za posledních deset let. Album ukazuje, že zpoždění v kariéře, Bohrena nenechalo stále rozvíjet a rozšiřovat zvuk a psaní, nad kterém strávil více než dvaceti let vytvoření low-key a tlumené práce. Bohren & Der Club Of Gore nadělají ještě hodně hluku...

85%
Doom jazz, chill out
2014