ARCH ENEMY - Doomsday Machine

|
ARCH ENEMY - Doomsday Machine

Zdi se bortí, zem třese, vnímám dunění... Ne, tohle opravdu není katastrofický scénář jak vystřižený z válečných filmů. To se jen rozléhají tóny linoucí se z reproduktorů po tom, co jsem zařadil do playlistu ARCH ENEMY. Švédské ikony melodického death metalu v čele se zpěvačkou Angelou Gossow a jejím naprosto úchvatným hlasem potvrdily albem "Doomsday Machine", že kvalita jejich tvorby je i díky Michaelu Amottovi - dvornímu autorovi songů kapely - skutečně vzácně vyrovnaná a nasazuje všem konkurenčním kapelám vysokou laťku.

Úvodní song "Enter The Machine" jakoby naznačoval, co se bude zbývající čas odehrávat. Hned po doznění tónů následují skutečně úderné melodie písní "Taking Back My Soul, Nemesis, My Apocalypse a Carry The Cross". Vryjí se pod kůži a horko těžko vás opouští myšlenky na jejich libé tóny. Vyzdvihuji především "Nemesis". V žilách se vám vaří krev a je ten pravý čas zaposlouchat se do zbývajících 6 songů, jejichž tempo a údernost se začíná pomalu vytrácet, ale nemizí. Písní "I Am Legend - Out For Blood" bych desku rozdělil do dvou pomyslných částí. Ta první - naprosto přímočaré melodie a až strojově znějící bicí. Druhá část počínaje songem "Skeleton Dance" mi přijde více kytarovější. Z této pomyslné druhé části bych si snad i na pohřbu nechal zahrát "Hybrids of Steel". Skladba až za hrob, řekl bych, doslova.
Propracované melodie, na kterých se jak vidno hoši kytaristi doslova vyřádili, a údery bicích jsou vymakány do mrtě. Ostatní nevyjmenované songy dokonávají 3. počin kapely již v sestavě s Angelou Gossow téměř k dokonalosti. Celé album je podpořeno výborným zvukem a jeho finální podoba je vskutku majstrštyk.

"Primadony" svého žánru opět nezklamaly a u mě zabodovaly na celé čáře. Jen tak dál!

90%
melodic death metal