Momma Knows Best - Ain't No Weight Young Lad Can't Take

|

V pondělí 4. 10. 2010 po sedmé večer jsem dostal pořádnou facku. Ale byla to facka příjemná, osvěžující, objevná. Otevřel jsem Bandzone a na promo stránce na mě koukala pro mě neznámá kapela Momma Knows Best z Prahy. „Copak to zase bude za trapnej metalcore…?“ mi běží hlavou. Tahle vlna trvá už nějak dlouho a já budu hrozně rád, až společně s punkem spadne zpátky mezi ostatní žánry. Nicméně sebral jsem odvahu, otevřel profil kapely a pustil debutní EP s názvem Ain’t No Weight Young Lad Can’t Take.

A jaké překvapení na mě čekalo. Na první poslech jasný vliv amerických matematiků The Dillinger Escape Plan, patrný ne tak v oné aritmetické složitosti, jako spíš ve všem ostatním, mě příjemně potěšil. Popravdě neznám žádnou tuzemskou kapelu, která by si podobný styl osvojila stejně přesvědčivě, jako MKB. Riffy jako ukradené z New Jersey, zpěvákovo nasazení jakbysmet. Oproti oněm módním metalcore kapelám u MKB nacházíme ony špinavé riffy, které znějí příjemně disonantně (oxymóron, který snad každý pochopí), tak nějak jinak. Od TDEP se liší menší vokální diversitou a pak již zmiňovanou jednodušší rytmikou, kterou však nepočítám jako mínus. Skladby mají jistou dávku hitovosti, ale přitom nejsou nijak podbízivé, prostě fungují. Snad jediné, co mi na desce vyloženě vadí, je její délka. Člověk si ji pustí a za čtvrt hodiny lituje, že kluci nahráli jen EP. Doufám, že se situace brzy změní a budeme mít možnost si poslechnout desku o alespoň dvojité stopáži.

Co dodat? Snad jen že se upřímně těším (kromě další desky) na nějaký koncert této mladé kapely, která svým debutem pěkně rozčísla domácí scénu.

P. S. 12. 10. 2010 v Praze v Cross Clubu proběhne křest tohoto CD – od devíti hodin, společně s kapelami This Night Draws The End a City Lights. Vstup zdarma.

90%