Tarja Turunen - What Lies Beneath

|
Tarja Turunen - What Lies Beneath

Pokud někdy budete mít chuť poslechnout si kombinaci dvou nejčistších a nejupřímnějších hudebních žánrů, sáhněte po albu „What Lies Beneath“ („Co Se Skrývá Pod Povrchem“). Když tak učiníte a tuto nahrávku si pustíte, můžu vám, jakožto milovníkům metalu a vážné hudby, zaručit neopakovatelný požitek. Novinka naší ledové královny je plná neuvěřitelně kouzelných písní, z nichž vám bude běhat mráz po zádech.

Tarja nás patrně chtěla nažhavit a učinit nedočkavými, jinak si ani nedokážu vysvětlit hned tři singly vypuštěné na světlo světa s velkým předstihem. Je takřka pravidlem, že singly příliš nevypovídají o náladě celé desky. V tomto případě je ale platnost našeho „pravidla“ omezena. Jedna z prvně zveřejněných písní „I Feel Immortal“ („Cítím Se Nesmrtelná“) nám o různorodé povaze alba vypovídá opravdu mnoho a co víc, své poselství upoutat naši pozornost skladba splnila a naznačila nám, že se máme vskutku na co těšit.

Od prvních tónů „Anteroom Of Death“ („Předsálí Smrti“) je více než zřejmé, že se celá nahrávka ponese v tajuplném a okouzlujícím duchu. Touto písní jako by se nám zvedala před očima opona uvádějící na scénu jeden dlouhý příběh plný zvratů. Místy bouřlivý - „Little Lies“ („Malé Lži“), „Dark Star“ („Temná hvězda“) a chvílemi naopak poklidný jako v písni „Rivers of Lust“ („Řeky Smyslnosti“) či  v bonusové de luxe verzi alba „Naiad“ („Naiáda“). Myslím, že skladby takového rázu jsou pro Tarju to pravé, při nich její úchvatný vokál správně vyniká. Také výběr hostů, mezi nimiž se předvedl například Joe Satriani ve skladbě „Falling Awake“, formace Van Canto doprovázející píseň „Anteroom Of Death“ („Předsálí Smrti“), nebo Phil Labonte, jehož hlas výborně kontrastuje s tím Tarjiným při „Dark Star“ („Temná Hvězda“), se ukázal jako správná volba. Albu zkrátka nemám co vytknout. „What Lies Beneath“ („Co Se Skrývá Pod Povrchem“) nám představuje, v co úžasného může vyústit spolupráce špičkových hudebníků za pomoci hned několika zvukařů. Určuje-li tato deska  směr, kterým se Tarja vydává, tak nás zajisté neminou další skvosty z dílny této finské zpěvačky.

100%
metal / vážná hudba
2010