KENNY WAYNE SHEPHERD - Trouble Is...

KENNY WAYNE SHEPHERD - Trouble Is...

Možná bych si Kennyho Wayne Shepherda nikdy nevšiml, kdybych ho kdysi nenašel v nějakém žebříčku nejlepších současných rockových kytaristů. Shepherd sice nehraje šílenou rychlostí, ale těží z odkazu starých bluesmanů, kteří spíš než na rychlost spoléhají na feeling. Samozřejmě Kenny nezapomíná přizpůsobit svou produkci současné době, a tak dává vzniknout kvalitnímu blues rocku. Když mluvím o tom, že Kenny vychází ze starého bluesu, tak sám kytarista to ve své tvorbě nijak nezakrývá a jeho vzory jsou cítit na každém rohu. A to od B.B.Kinga (se kterým také později spolupracoval), přes Stevie Ray Vaughana po samotného Jimiho Hendrixe. Ostatně na desce se nachází předělávka Hendrixovi I Don’t Live Today, která sice mistra nepřekonává (a ani se o to nesnaží), ale taky neurazí. Dalším coverem na albu je Everything is Broken od Boba Dylana. Nejvíce je ale cítit vliv Hendrixe a jeho blues rockového projevu založeného na brilantní hře na kytaru, který Kenny převádí do moderního kabátu. A právě Shepherdova skvělá hra na kytaru je jeden z důvodu, proč si album poslechnout. Mimo to, že kytarista ovládá svůj nástroj, tak také umí napsat hitové písně. Stačí se podávat na Blue on Black, Slow Ride nebo Somehow, Somewhere, Someway. Celkově jsem na desce nenašel vyloženě prázdná místa. Občas uslyšíte na pozadí songů hrát piáno, či foukací harmoniku, což zkrátka k bluesu, či blues rocku patří. The Trouble Is je blues rocková jízda místy s hard rockově hitovými ambicemi. Shepherd předvádí spoustu kytarových vyhrávek a to občas i na úkor zbytku kapely. Ale když na tohle všechno přistoupíte, budete se skvěle bavit. Trouble Is zkrátka není kdo ví jak inovativní, ale hudbu, do které se kapela pustila, dělá výborně.

85%
Blues rock
1997