SATYRICON - Now, Diabolical

|
SATYRICON - Now, Diabolical

Ze severských sněžných plání, které jsou obklopeny temným tajemstvím polární noci, vystupují dva přízraky. Přízraky, jenž brázdí temné vody black metalu na své bárce jménem Satyricon už několik let. Vždy patřili mezi to nejlepší, co jsme mohli v tomto pekelném moři najít, ale tentokrát se vrhají ze samoty chladných seveřanů, přímo na světly zalité jeviště před davy fanoušků se svou porcí BLACK N‘ ROLLU!!

Black metal byl vždy žánr, kde melodie a chytlavost ustupují prvkům atmosféry a snaze umělců promítnout temná zákoutí své duše, co nejlépe do zvukové stopy. Satyricon toto pravidla však v Now, Diabolical ruší. Písně dostávají chytlavé a snadněji zapamatovatelné motivy. Sound desky je posunut směrem k čistější podobě, i když jistá dávka blackové příchutě zde zůstává zachována. Typickým příkladem, toho o čem zde mluvím, je písnička K.I.N.G. Ta se dokonce může pyšnit hitovým refrénem. Satyrova kytara dostala trochu hutnější zvuk, samozřejmě, že pořád zní ještě dosti ostře, jak se v tomhle žánru sluší a patří. Frost potvrzuje pověst jednoho z nejlepších bubeníků metalové scény a podává výkon na výbornou. Kapela se nebojí chodit do pomalejších poloh, kde se cítí jako ryba ve vodě. Všude přitom prosakuje chladná a temná atmosféra black metalu, jenž vám připomíná kořeny této dvojice. Nejsilnější vzpomínka na staré alba je epická skladba To The Mountains. Playlist působí vyrovnaně a vyloženě vatové songy na něm nenajdete.

Jistě se zde najde mnoho odpůrců desky z tábora true blackařů, mezi které já se ani náhodou neřádím. Námitky jsou ovšem zbytečné. Satyricon zní pořád dost temně a přeci bychom určitě nechtěli, aby nám do metalu zavítalo klišé a tudíž buďme rádi, že máme spolky jakými Satyricon jsou a jenž se snaží svůj žánr posunout trochu dál, zvláště v dnešní době prolezlé eklektismem.

Nepovažuji se za stoprocentního fanouška této odnože tvdé hudby. Satyricon mě i přesto dokázali oslovit. Propojení chytlavosti a atmosferické muziky se mi v jejich podání zamlouvá a ve svém žebříčku si je řadí ve spojení se slovem black metal hodně vysoko, právě díky desce Now, Diabolical.

90%
Black metal
2006