Lucie - The Best Of

Normálně bych se asi recenzí na jakoukoli výběrovku nezaobíral, ale novou edici hitů legendy českého pop-rocku LUCIE, bez komentáře ponechat nemohu. Na internetu jsem se v oficiálním komentáři k desce dočetl, že kapela vydává best of album z úcty k fanouškům. První, nad čím bych se pozastavil, je otázka, na kolik se kompilace stala dílem skupiny samotné a na kolik ji zosnovalo nakladatelství Universal Music, které si pravděpodobně přijde tímto tahem na slušný výdělek. Další dilema, jenž u mne vzniklo, je, jak to vlastně vypadá s tou zmíněnou úctou. To bych ale už rád rozebral více. Ještě bych na okraj poznamenal, že k LUCII mám vztah ve skrze pozitivní a rozbor, z jakých důvodů se tomu tak děje, si nechám ale raději na případnou recenzi některého ze studiových alb. Teď už pojďme k samotnému „The Best Of“ a na začátek rovnou trochu kritiky. No vlastně to asi nakonec nebude jenom trocha, protože jestli někdo projevuje tímto respekt fanouškům, tak to považuji za nešťastné. Hned po koupi alba jsem si po cestě domů netrpělivě prohlížel booklet, ve kterém jsem čekal nějaké alespoň fotky kapely a k tomu tradiční informace o jednotlivých skladbách. Našel jsem texty největších hitů plus zmíněné nezbytné údaje o písníčkách. To by bylo celkem v pořádku, žel fotka kapely zde byla jedna, namísto toho ovšem každou druhou stranu bookletu zabírají jakési, se skupinou nesouvisející, obrázky, jenž nezřídka kdy připomínají řádění náctileté holčičky ve Photoshopu. Pokud se jedná o samotný formát obalu dvou-cd doprovázeného DVDčkem, tak přesně kopíruje edici best of hitů WANASTOWÍCH VJECÝ (překvapivé, že ano). Opět ale včetně nepraktického umístění DVD v kapse třetí části rozkládacího obalu. Tracklist samozřejmě obsahuje všechny největší pecky kapely doprovázené o trochu méně úspěšnými skladbami. Výraznějšího překvapení se zkrátka nedočkáte, což je možná, vzhledem ke stylizaci kompilace, dobře. Na druhou stranu by neuškodilo oživení jednotlivých disků začleněním některého ze songů v koncertním provedení. DVD tu celou bídu nezachrání, i přestože obsahuje všech 24 klipů kapely. Žádné bonusy zde nečekejte (i když pravda, ani tento formát nemá nafukovací velikost). Prostě jen dokresluje ten šedý průměr celé výběrovky, ze které prostě nic zajímavého o kapele nedostanete, ba dokonce vás v jeho provedení spousta věcí řádně na**re. Sám sebe se ptám, jak se k podobné věci bude stavět třeba mladý fanoušek kapely, pro něhož by toto byl první zakoupený originál. Hudební průmysl je sice v krizi, ale vydávání takovýchto, evidentně horkou nití šitých, věcí ho do ní bude jenom dále uvrtávat. Nakonec jediné, co to vše drží nad vodou, je hudební odkaz LUCIE (o něm však jindy), ale není to přeci jenom z úcty k fanouškům trochu málu? P.S.: Hodnocení vynechávám záměrně vzhledem k druhu nahrávky.
Pop-rock
2009
146:00