Newsted - Heavy Metal Music

|
Newsted - Heavy Metal Music

Po probuzení z mé hluboké hudební hibernace občas slabě přerušené záchvěvy aktualit o dění okolo Metalliky následovala překvapivě příjemná srážka s realitou. Jason’s Back!!! To jsem opravdu spala tak tvrdě a tak dlouho, a nebo události nabraly nečekanou rychlost? Trochu alibisticky jsem přijala druhou možnost. Prošvihnout comeback jednoho z mých největších hudebních idolů? – jen při takovém pomyšlení pociťuju značný stud. Každopádně, rychle nebo pomalu, hlavní je, že ex-basák Metalliky Jason Newsted se vrátil a to si zaslouží pozornost.

Přiznám se, že pojmenovaní kapely Newsted mi zpočátku připadalo krapet egoistické a Heavy Metal Music" se mi jako název pro desku jevil poněkud pateticky. Po přečtení rozhovoru s lídrem kapely Jasonem (Spark 8/2013) jsem však došla k závěru, že jsem se nemohla více mýlit. Poslech desky mě pak vyvedl z omylu úplně.

„Heroic Dose“ kromě otevírání alba také určuje celý jeho směr a zcela naplňuje všeříkající název „HMM“ – je to heavy, je to metal a, protože nepostrádá melodičnost, je to hudba. Větší zájem však ve mně vzbudila v pořadí druhá skladba „Soldierhead“, která hned prvním rychlým riffem uvádí mou hlavu do již zapomenutého pohybu snad alespoň vzdáleně připomínajícího  headbanging. Následuje několik podobných písní, po nichž nastává nejsilnější okamžik s příchodem temnějších „King of the Underdogs“ - s výrazným vlivem již zmiňované Metalliky - a „Nocturnus“, v níž mi chvílemi Jasonův hlas nápadně připomíná hlas Davea Mustaina (Megadeth). Obě tyto skladby narušují sice dobrý ale poněkud monotónní sound desky, čímž se stávají příjemnou změnou.  Ano, celkový dojem trochu kazí jednotvárnost a jedna skladba od druhé se výrazně neliší, ale vzhledem k tomu, že je to jediná věc, kterou bych mohla vytknout, hodnotím počin Jasonovy nové kapely nadmíru pozitivně. Zkrátka a dobře, pokud jsem někdy měla matnou představu o tom, co pojem „Heavy Metal Music“  znamená, pak jí nic nemohlo dát přesnější kontury než hudba zaznamenaná na desce nesoucí tento název. Obsah zkrátka nedělá ostudu svému jménu.

90%
heavy metal
2013