ASG - Blood Drive

|
ASG - Blood Drive

Co přesně představuje ideální letní album? ASG (dříve jako All Systems Go) je outfitem ze Severní Karolíny, které se snaží na tuto otázku odpovědět již počtvrté v řadě. Blood Drive už svým krásným cover artem, evokuje uvolněnost letní atmosféry. Kvarteto i nadále následuje své myšlenky, oblékající si vhodně prosluněný stoner rock. Kapela odvedla velký kus práce, když integrovala uklidňující melodie s těžkým rockovým zvukem, místo aby kolejnicově obtěžkané rockové riffy uvedla do popředí. V důsledku toho se styl ASG velmi podobá Torche v stoner pop esteticky chmurném přístupu, ve prospěch zářivě výraznějšího zvuku. Deska inklinuje více k meditativním tónům s pozoruhodnou psychedelick rockovou atmosférou, která vychází z rozložení kytar. Producent Matt Hyde vhodně rozšiřuje hyper-melodický styl čtveřice ve směs, která je hustší, aniž by dělala poslech jakkoli náročným.

Na rozdíl od mnoha svých vrstevníků, ASG nevolí zdlouhavé a komplexní písňové struktury. Místo toho, je Blood Drive jednoduší kolekce skladeb, které mají tendence zakořenit po řemeslné stránce, nežli improvizačně orgasmickým hraním, což je přístup, který byl obzvláště převládající na začátku devadesátých let. ASG vlastně tím odkazují na tak prestižní období, ve kterém působily kapely jako Stone Temple Pilots či Hum a to nejen ve způsobu jejich strukturovanosti písní, ale též Jason Shi nápadně připomíná svým hlasovým projevem některé z největších zpěváku té doby. Album se okamžitě odvolává na frontmana, který svým silně emotivním a čistým vlněním povznáší mnoho z melodií, stávající se opravdu lákavým. Shi také dokazuje, jak poměrně univerzální je poskytovat utlumené broukání stejně jako "dementní" výkřiky, když píseň nabírá tvar.

Kvarteto neustále osciluje mezi robustním tvrdým rockem a tajemnou psychedelickou baladou, poskytující pevné základy v prezentujícím procesu. Záběr kapely je obeznámením se celé řady vlivů a to naštěstí inspirativním způsobem. Blood Drive neobsahuje mnoho zjevných omylů, více méně se v rámci mezí, drží na jedné rovině. Jedna skladba ovšem skutečně vyniká a tou je "Earthwalk", která navzdory svému názvu je blažený vpád do stylu kapely Hawkwind. Dokonale vesmírné namíchání atmosféry kytar vede Shi svým éterickým výkonem. Blood Drive dosahuje svého vrcholu, když se ustálí na takových ořezaných skladbách, jaký mi jsou "The Ladder" a "Blues For Bama". Můžou se zařadit v nezapomenutelnou klasiku s úžasným uspořádáním.

Kapela je zázračným talentem pro slučování melodií, jasný směr kolejí a energie je zjevně v plném proudu. Blood Drive je dokonale příjemným letním albem, které dosahuje jemnou rovnováhu mezi rockovým běsněním a dostupností. Zatímco prezentace může dosahovat přílišné homogenity, někdy nepřesáhne legitimitu zábavnosti. ASG jsou na prahu výrazné rostoucí oblast pop nasáklého heavy rocku. I když tato deska nemusí být kompletní změnou ve hře, kapela je jistě na správné cestě. Je lepší dřív nežli pozdě.

Avalanche:

75%
heavy / stoner rock