The Fialky - No School

The Fialky - No School

Punková hudební partička, The Fialky, si nadělila ke svým třináctým narozeninám nový sedmipalec nazvaný No School. Krvavě červená deska je oblečená do vtipného obalu, jehož tvůrcem je Tarlito – One love tattoo. V útrobách obalu se nacházejí cenné poklady vyobrazující stručnou historii této punkové stálice, základní informace o předkládané novince, texty, a to vše i v angličtině, zajisté k uspokojení zahraničních fanoušků.

The Fialky se hlásí ke klasické punkrockové scéně z konce sedmdesátek, jsou ovlivnění klasikou, jako jsou Ramones, The Vibrators a Cock Sparrer, jak sami kluci uvádějí. Tento styl Fialkám opravdu skvěle sedí a je vidět i slyšet ta upřímná radost z hudby.

Desku zahajuje eponymní song No School, ve kterém se objevuje celá řada osobností z punkového prostředí, a tak celkově je tato píseň (snad i cíleně) zaměřená na vzdání holdu punku (Mighty zine, Clash, Rancid, Nežfaleš atd.). Následuje Hooligans, který mate názvem a nejeden by si mohl mylně myslet, že bude věnovaný fotbalovým fanouškům Wink. Ale to by přece nebyli The Fialky, aby tento song nebyl o punku a navíc s věnováním: „všem punkovým chuligánům, co pořád věří v United.“ Stranu A nového sedmipalce stylově uzamyká originální předělávka od Ramones, Love Kills. Jakmile přehodíte na stranu B, do svých spárů vás ulapí chytlavá píseň This is England, ve které se v textu kluci vracejí do nedávné minulosti. A živelný punk pokračuje dvěma zbývajícími vypalovačkami DJ a Bangkok.

Celý sedmipalec No School je provázen parádní punkovou náladou, tentokrát nechali The Fialky experimenty stranou a zaměřili se na čistý punkrockový zvuk. Jednotlivé songy mají tu správnou délku a nudit vás rozhodně nezačnou. Je to opravdu velice šikovná deska (určitě stojí za hřích ji mít), vyzařuje tu správnou energii a už se nemůžu dočkat, až nasaji tuto punk atmosféru na živo.

90%
punk
2013