We All Gonna Die - Words Carrying The Plague

Když jsem tuhle partičku viděl poprvé živě na letošním LT Festu, byl jsem u vytržení. Pro mě to byla jednoznačně nejlepší kapela festivalu. Ne snad, že by na Lt-čku nebylo dost kvalitních kapel, ale We All Gonna Die všechny naprosto nemilosrdně převálcovali a nenechali naše končetiny v klidu. Před pár dny se mi do ruky dostala jejich nová deska Words Carrying The Plague, kterou kluci před časem pokřtili ve své domovské litoměřické Baronce. Sakra, Litoměřice jsou, koukám, líhní kvalitního moderního deathmetalu. Vedle Anime Torment, se kterými sdílí zkušebnu, jsou WAGD již druhou kapelou, kterou z LTM znám.

Ale k nahrávce. Na EP jsou čtyři skladby plus jedno intro. To je v podstatě celé složené z breakdownů – nic, co by vás posadilo v dnešní době na zadek, ale ne živo určitě funguje. Následuje písnička Zombies Eat My Brain, která vám prozradí, o co vlastně půjde. Brutální deathcore na dva vokály, které se neustále překřikují a mění svojí barvu. Krom murmuru (ten je posazený opravdu hodně hluboko) a tradičního jekotu na vás vokalisté vysypou nejrůznější skřeky, štěky, prasátka a zoufalejší výpady (v dobrém slovasmyslu). Zpěv je opravdu hodně barvitý, a to se mi na nahrávce líbí asi nejvíc.

Breakdowny jsou přerušené příseky a včelíny, tu a tam přijdou na řadu nějaké ty hammeringy, prostě tak, jak se na správný deathcore sluší a patří. Bicí to neuvěřitelně sypou. Podezřívám bubeníka, že má místo nohou robota a nebo se páni zvukaři při editaci ve studiu hodně snažiliCool Tak či tak, je to mazec jak na nahrávce, tak na živo. Zmínil jsem včelíny, ty já mám hodně rád. Ne, že by byly v případe WAGD něčím zvláštní, neotřelé, prostě jsou tam a posílají celou nahrávku ještě víc do metalu. Cd je uložené v digipacku, ve kterém bohužel chybí texty, což mě u kapely, jejíž styl má v názvu příponu „core“ mrzí. Osobně bych radši oželel nějakou tu malůvku v bookletu, ale každý to má nastavené jinak. Nebyl problém si o ně napsat… Nejsou napsané špatně a nesou zajímavé myšlenky – tím spíš by u cd měly být.

Podtrženo sečteno, intro + 4 nadupané songy, které valí, ale nijak nevybočují, nepřekvapí. To je jediná, i když ne nepodstatná, slabina nahrávky. Nebojte, We Alle Gonna Die v tom nejsou sami. Na celém světě je spousta kapel, které drhnou to samé, co další spousta kapel. U WAGD cítím ale velký potenciál a mám takové tušení (ať to teď zní klišovitě, jak chce), že o nich ještě uslyšíme. Pokud spolu vydrží, je dost možné, že se vyhrají a nasměřují se osobitějším, vlastním směrem a na to si já rád počkám.

79%
Deathcore
2012