Your Demise - The Golden Age

|
Your Demise - The Golden Age

Divoká britská parta Your Demise se zřejmě před ničím nezastaví. Po velmi úspěšném posledním kousku „The Kids We Used To Be“, z roku 2010, na kterém se představil nový tahoun Ed McRae, kapela poslední dva roky strávila neustále na cestách, aby si vysloužila pověst jedné z nejtvrději pracujících hardcore kapel (nejen) v Evropě. Letošní zimu pánové strávili ve studiu Matta O’Gradyho v Surley, kde stvořili svojí očekávanou třetí placku „The Golden Age“. Po prvních třech singlech, které se v průběhu zimy postupně objevily, vše začalo nasvědčovat tomu, že pro Your Demise bude rok 2012 opravdu „zlatý“.

Na to už také kapela upozorňuje hned v první titulní skladbě, která se nese ve zběsilém hardcore/punkovém rytmu, podobně jako otevíračka „MMX“ na posledním albu. Kapela si nemohla první track vybrat lépe – dokonale vás totiž vtáhne do atmosféry celého alba a jeho refrén si budete opakovat ještě hodně dlouho. Následuje skladba, o které toho již bylo řečeno až příliš – „These Lights“. Někdo jí miluje, někdo nenávidí, a to jen kvůli „přehnané“ melodičnosti a čistému vokálu Eda, který na sobě velmi zapracoval (a zpívá mu to i naživo!). Já se řadím k té první skupině a jsem naopak velmi rád, že Your Demise na tomto albu ukazují i svou melodickou a více pop-punkovou tvář, která jim prostě a jednoduše sluší. Kapela tím navíc dokazuje, že nehodlá stát na jednom místě a hrát pořád to samé dokola. Progres je v dnešní době, kdy je scéna již přehlcená, nutný a tahle pětka to moc dobře ví. Ostatně jak by to asi znělo, kdyby každá kapela zněla na všech albech stejně?

Melodičtější věci skvěle doplňují typické YD vypalovačky, jako například „Push Me Under“, jež je jednoznačně nejlepší skladbou z celé placky, nebo již známá hitovka „Born A Snake“. Další důležitou součástí alba je ale také řada hostů, kteří kapele pomáhají. Nejvýrazněji se zde projevil Jason Butler z kapely letlive., který svým nenapodobytelným stylem okořenil kousek „I’m Not The One“. V předposlední „A Decade Drifting“ se zase ukázal idol (nejen) britských teenagerek Josh Franceshi ze zpřátelené bandy You Me At Six, za zmínku také určitě stojí zpěvačka Dannika Weber z kapely Evarose (songy „Paper Trails“ a „The Color Of Envy“). Touto četnou spoluprácí se Your Demise trefili do černého – album je hned zajímavější a pestřější, než kdyby měl všechno na triku Ed (který by to ovšem zvládl, o tom nepochybuji). Jedinou stinnou stránkou alba je jeho až příliš krátká délka. Necelých 32 minut uteče jako voda a minimálně jedna další píseň by neuškodila.

Samostatnou kapitolkou je pak vyvedený booklet a obal alba - i na těchto věcech si kapela dala velmi záležet. Kombinace barev a na první pohled strohý design dokazují, že v jednoduchosti je krása.

Dokážu si představit, že tohle album rozdělí fanoušky kapely na dva tábory. Jedni novinku přijmou a dokáží ji ocenit, ti druzí na kapelu budou nadávat a „hejtovat“  ji, jak se jim zamane. Your Demise ale mají vyhráno – podařilo se jim vytvořit originální a pestrou nahrávku a potvrdili, že jim to s Edem šlape lépe, než dříve. Smiřte se s tím, nebo ne, ale „The golden age is coming, and there is nothing you can do“ a rok 2012 je rokem Your Demise. Za mě jeden z kanditátů na album roku!

85%
melodic hardcore,hardcore punk
2012