The Men - Open Your Heart

|
The Men - Open Your Heart

(Osobně jsem se hrozně těšil na nové album a nebyl jsem popravdě sám. Konečně dorazila vysněná dávka post-punku, takového, jaký má být – syrový, hrubý a úderný. Ale místo toho dostáváme jakousi art rockově kytarovou náhradu, která se totálně liší od toho předešlého běsnění. Přichází zklamání, ovšem po druhém a třetím přehrání desky to člověku dojde. Ono to má stále svou syrovost a jisté prvky běsnění, ale ovládla to jiná forma, a i ta je koneckonců příjemná.)

Humbuk kolem Brooklynu - nejnovější rockový export nesoucí výraznou vůni po specifickém projevu. Open Your Heart je mnohem zkrocenější cesta než předchozí úsilí The Men, ovšem současná podoba je jako injekční testosteron pro indie scénu a překonává břemena hrůzostrašnosti v tělesnosti kytar. Zatímco mnozí z jejich vrstevníků se řídí podle syntetizátorových vzorníků, The Men jako by se nedali na stejnou pouť nechutného stereotypismu a jedou hard originální ligu ve skládání písní.

Zdánlivý sexismus, který si kapela s sebou nese i bez ohledu, na to, že The Men vyšli spontánně z pravěkých beder rocku, je sám o sobě líným faktorem, přičemž je to snadný úhel pohledu pro dívky, které ty zaryté šifry od kapely rozeznávají mnohem lépe, ale přitom se tolik nesetkávají s pochopením. Dříve se bystrým lidem dávaly do skladeb informace a nejen o tom, kde je jejich správné místo. Zní to hrozně filozoficky, já vím, ale je to velice jednoduché. Správná kapela vnáší jistou formu poselství a chce něco sdělit. Není divu, že je po světě tolik autorů a více jak polovina se jen kope a plácá kolem sebe. Neznají své místo a neví, co vlastně říct. The Men přicházejí s novou značkou a dávají opět světu svou skrytou zprávu o svém pohledu na věc – dá se říci, že velmi pravdivou. Dříve byla kapela známa pro své obchody s hustou, psychedelickou kolekcí post-punku a hardcorem, který nebyl příliš daleko od toho, co znázorňovalo střízlivý názor na svět. Současné Open Your Heart ukazuje velmi rozšířenou řadu vlivů a neomylný smysl stimulace na Zemi.

Album je založeno na dvou rovinách - oscilace a přítomnost. Každá strana mince tvoří po sedmi minutách délky jen několik zpívaných linií. Ano, stále je to kapela z větší části instrumentální. Co vám tedy vyplyne z poslechu tracklistu? Typické art-rockové a vlastně chorobně poslouchatelné album. Jedna polovina se nese v duchu Sonic Youth/Pixies a to v mimořádně dobré náladě, jejíž harmonická a vrstevnatě-závratná sóla jsou dozajista návyková. Vyzváněcí pedál havajských kytar z "přítomnosti" dává dohromady epická finále instrumentálních skladeb. Následně je tu druhá polovina tváře - fascinující hybridní AM-pop, pozvednuvší jejich "barovou kapelu" pověřenou taháním snových, akustických odrhovaček od jejich zdánlivě bezedných riffů.

The Men jsou ve výsledku celkem originální a rozhodně se nesnaží být roztomilým kusem jako jedni z dalších v dnešní progresivní společnosti. Přidávají smysl volatility alba jako celek a též usnadňují zpětnou vazbu. Deska Open Your Heart je po stránce obsahu velice hutná. Kapela dokazuje, že je zralejší a celkové hráčství se jim zdokonaluje. Žánrová pestrost se krásně snoubí s důvtipem a promyšleností každého tónu. Kondice kapely svědčí o síle otevřeného myšlení.

Open Your Heart:

82%
Art/noise rock, post-punk