Kaiser Chiefs - Start The Revolution Without Me

|

Před sedmi lety vyšel Kaiserovský dnes už klasický kousek Employment. Debut byl velice úspěšný a i pro mne je to jejich nejlepší věc, kterou kdy udělali. Následující léta se kapela potýkala s problémy a jejich kvality zabředávali do útrob análních prostor bombajského bezdomovce. Omšelé hříčky se už tak někomu nezavděčili a pokles prodejů jen přispíval k pokraji zhroucení. Přitom ale britské rockové skupiny jako Kaiser Chiefs, podobně jako jejich současníci Kasabian a Arctic Monkey, byly a stále jsou světlými jezdci hooligans z anglického předměstí. Vytváří po zvuku rockové skladby s příležitostným zařazením některých elektronických vymožeností s indie-rockovou rychlostí. Kaiser Chiefs nikdy nezopakovali stejné album, ačkoli to někteří mohou vidět jinak a jejich nejnovější verze, Start The Revolution Without Me, navazuje na trend infekčně-bouřlivých rockerů s odpovídajícím způsobem.

Album je svěží, chytlavé, zábavné a předně vyniká důkladností. Spojuje v sobě jako vždy celé řady vlivů, tvořící neustále něco překvapujícího. Písně jsou plné života a energie, málokdy chlapci šlápnou vedle, ale i to se děje. Obdivuhodně si libují ve vlastním smyslu zábavy. Lehkost, zpětná vazba a baladičnost, které vás mnohem více překvapí, vyplývají především z řad posílení silných kytar a prapodivného vybavení. Písně jsou postavené na dobrém a poutavém rytmu a staví tempa plynule smíchaná v různých vrstvách a efektech nástrojů. Je to pulzující organismus, obsahující vytrvalé pocity agrese s bohatším a plnějším zvukem. Doprovodné vokály jsou divoce rozjařené s konzistencí chytlavosti.

Důmyslně už bylo postaveno představení desky před fanoušky. Kapela jednoho dne vydala na své oficiální stránky dvacet písní a nechala vybrat právě své příznivce, aby sestavili finální desítku. Myslím si, že vznikla zajímavá kompilace, ke které ještě tři písně přidali. Nakonec třinácti písňové album představuje pestrou paletu chutí. Co skladba, to úplně něco jiného, ale stále se smyslem pro existenci. Některé songy jsou poněkud slabším plodem fantazie, jakýmsi předčasným porodem, ale v celku je album Start The Revolution Without Me velmi uceleným kolesem. Od začátku do konce vás to baví poslouchat a já můžu směle oznámit, že Kaiser Chiefs jsou zpět! Zaplať pánbůh za to, kapela to potřebovala jako sůl a oni to dokázali.

Část britských vah a americké lepivosti rockového napětí, Kaiser Chiefs, vytvořili vynikající návratnost tvořivosti, která se podobá rock'n'rollovému ekvivalentu zastavení mužské plešatosti a zakrýváním drsného spotu s mladickými tóny, které dělají Kaisery - Kaiserem

Kinda Girl You Are:

Problem Solved:

80%