Pulled Apart By Horses - Tough Love

|
Pulled Apart By Horses - Tough Love

Je tomu již dlouho, co je kytarová éra je už za zenitem. Zejména kvůli přehršli kapel, které se rozhodly zuby nehty uchytit. Od časů Franz Ferdinand či The Hives se jimi podobní rozmnožili na stovky. Ale nyní padla špetka naděje v lepší zítřky. Pulled Apart By Horses jsou tvořeni hudebníky, kteří mají krom elánu a odhodlání taky nápady a řádný trénink. Ve výsledku jsou vysoce návykovým milníkem mezi alt. rockem a grungem s prvky hardcoru - jenž se projevuje zejména u zpěvu. Když před dvěma lety formovali svou tvář, jejich eponymní debut nebyl vůbec špatný, ale nikterak nepomohl tomu, abychom nepokládali věnce k přípravě na smrt britské kytarové scény.

Tough Love je napěchovaná energií a adrenalinem, který si deska před vznikem vzala z onoho tréninku, který v rozmezí dvou až tří let koncertování udělal své. Kluci zkrátka mají něco odehráno a každý hudebník vám řekne, že koncerty jsou opravdovou zkušeností. Je to poměrně znatelný skok, asi jako kdybyste ze školní družiny vešli rovnou na půdu vysokoškolské koleje. Ta zralost je velmi znát a to nejen po technické stránce hraní, či zvuku.

NMNL:

"Jaký praktický rozdíl je mezi debutem a Tough Love? "

Rob Lee (Baskytarista):

"Naše druhé album je mnohem přímější, jsme lepší hudebníci a skladatelé - to na prvním místě – dříve tomu tak nebylo. Debutové album vzniklo tak nějak samo od sebe. Nebrali jsme to moc jako ambiciózní a první řádné album. Jen něco pro vlastní potěšení. Každá píseň na Tough Love má svou vlastní osobitost, život a stojí na vlastním pilíři".

Nedá se nic než souhlasit. Pulled Apart By Horses jsou takovými architekty, obratně řídící jejich výstup před explozí do víru tam, kde to má být. Nikdy nescházejí z cesty. Po celé album se střídá držení riffů na uzdě a zvuk se stává díky tomu (pro mnohé) stravitelnější. Tough Love se nedá snadno zkrotit. Je to koncepčně dobře vrstvené a tento přístup je osvědčený. Zpěvák a kytarista Tom Hudson je značkou hrubých výkřiků, maje důvod jeho zpěv být symbolickými kroky dětské melodičnosti. Dává svému nastrouhanému jícnu neúprosně zabrat a udržuje tempo. Kytary jsou garážově syrové a zvládnou mnoho poloh. Album je celkově soudržné a její jednolitost bude zajisté velkou inspirací pro mnohé ostatní. Po jedenácti písních (tedy lehce něco přes třicet minut čistého času) budete úplně nabušení informacemi. Album je kratší, ale zato obsahově velmi hutné.

Vliv kapely je takovým tím standartním odrostem, tj. Black SabbathLed Zeppelin nebo Motörhead. Ovšem každý člen přináší ke stolu vlastní proud inspirace. Tough Love je již stanovená rocková norma a dává tak najevo, že duch kytarové scény ještě zdaleka nezmizel. Tváří se být znovu při síle a my snad v budoucnu dostaneme opět tu svěží a nevybouřenou dávku originální hudby.

(A pokud vás parta zaujala, tak nejblíže k nám se objeví 28.2 v Berlíně a 29.2 v Hamburském music clubu MOLOTOW).

Night of the Living (I'm Scared of People):

Shake Off the Curse: