Lacuna Coil - Dark Adrenaline

|
Lacuna Coil - Dark Adrenaline

Ano, jak jsem již psala, ještě před pár lety by možná nikdo nečekal, že s vlnou nových gothic metalových kapel se zrovna tato uchytí. Ale jak jde vidět a hlavně slyšet, Lacuna Coil dokázali svůj talent a potenciál a pořádně jej zúročili.

Nové album je oproti předchozím značně agresivnější a říznější. Vzhledem k tomu, že jsem u podobných skupin zvyklá na "éteričtější" podání, na první poslech mne velmi překvapilo. Tímto se Lacuna Coil vymanili ze škatulky vyloženě gothic metalové kapely (popravdě toto označení nemám příliš ráda) a snad by se dal použít výraz, že toto album je velmi alternativní. Jak u této desky, tak u těch předchozích, mne vždycky pohladily na duši originální harmonické začátky skladeb. Jen za zmínění určitě stojí Kill The Light a hned po ní následující Give Me Something More, která je podle mého mínění nejlepší skladbou na desce. Další nádhernou melodií je End Of Time, kde Cristina Scabbia bravurně předvedla svůj altový rozsah. Její pěvecké techniky se vůbec celkově zlepšily, protože z těchto hlubších poloh ze sebe v nečekanou chvíli najednou vydá sopránový tón, za který by se žádná ostřílená zpěvačka nemusela stydět (např. v úvodní Trip The Darkness). Nemohu opomenout ani mužský pěvecký element, Andreu Ferra, jehož lehce nachřáplý hlas neztratil na šťavnatosti a s Cristinou se skvěle doplňují. Když pojmu Dark Adrenaline jako celek, slyším zde stále odkaz na předchozí Shallow Life a Karmacode ve formě nenápadných, ale přesto nápaditých zásahů elektroniky a východních vlivů. Ale bez toho by to nebyli Lacuna Coil.

Shrnutí? Já osobně budu ještě muset novinku více naposlouchat, ale přesto jsem zvědavá, jestli se Lacuna Coil ještě někdy tento stupeň s nyní mezinárodně uznávanou deskou Dark Adrenaline podaří překročit. Blýská se jim ovšem zajisté na zlaté časy, alespoň během následujících pár let, kdy z této desky budou těžit a které jim snad přinesou nápady a inspiraci, aby tento pomyslný stupínek překročit mohli a finance, díky kterým další desku natočí. Já bych se jejímu poslechu po tomto počinu v žádném případě nebránila.

85%
Gothic (?) Metal
2012