Apteka - Gargoyle Days

|
Apteka - Gargoyle Days

Konec roku je za dveřmi a postupně přehodnocujeme hodnocení alb, která každého z nás baví, či naopak zklamala. Ke konci roku už pak nikdo nečeká, že se objeví ještě nějaký hudební zážitek - krom těch oznámených. Chicagská čtveřice Apteka je takovým dárkem k Vánocům, kometou dopadnuvší přímo do hlavy, poté sršící z uší. Debutové album Gargoyle Days přišlo skutečně jako blesk z čistého nebe.

Album začíná jako celý svět, jako zvukový doprovod k nějaké nadpozemské seanci. Vytváří epickou krajinu, do které vás vtáhne a trvale usadí husí kůži. Zvučné kytary, úderné bicí víří rytmy a rozsáhlou atmosféru s nářkem melodických zpěvů. Apteka buduje svou pověst přes zeď zvuků a je závislá na typu zuřivosti. Kontrastní zvuky dvou široce kritických odstínu kytar, dávají větší zabarvení tomuto nejasně zlověstnému vyprávění, což je efektivnější přechod, když vám píseň posléze exploduje v hlavě. Hudební útok aplikuje mnoho "stínu a světla". Hlučný a velkolepý instrumentální break písní je tou hlavní atrakcí.

"Pokud se člověk může představit-prezentovat, jak zpívá, měl by to udělat tak, aby to ve výsledku nebylo neskutečně otravné." A to je přesně ta textura vokálů, které Gargoyle Days obsahuje. "Co se zpívá, je jen pro mé (vaše) uši a tak jako tak, je to na desce méně důležité." Kapela nepoužívá jednorozměrný přístup, naopak vlastní relativně čisté kytarové vybrnkávání, jedna kytara je slyšena více vepředu a druhá na pozadí. Díky svým velmi památným spy-movie-worthy riffům se Apteka stává výjimečnou. Pakliže si přečtete následující zkrácený výčet vlivů, kterým se kapela netají, bude vám asi jasné, co je zač: Black Sabbath, David Bowie, Janes Addiction, Joy Division, Pink Floyd, Smashing Pumpkins, Stooges, The Who aj. Aranže jsou pod maximální kontrolu a děj skladeb přichází ve správně daném okamžiku.

Co říci závěrem… Každá skladba je plně rozvinutou kapitolou a působí jako součást celku. Gargoyle Days je skvělým atmosférickým zážitkem, který nesmíte opomenout. Zde slova už nic nezmůžou, klikněte si na odkaz a řekněte sami.

::: Apteka - Gargoyle Days :::

90%
Shoegaze / psychedelic rock