Gallows - Death Is Birth EP

|
Gallows - Death Is Birth EP

Když letos v červenci Frank Carter oznámil, že již nadále nemá s Gallows nic společného, bylo skoro jasné, že to znamená pro tuhle anglickou hardcore kapelu jistý konec. Frank byl jejich hlavní tváří, jeho vokál charakterizoval jejich hudbu a hlavně byl tím, co Gallows odlišovalo od ostatních. O skvělé show, kterou na pódiu tenhle zrzavý spratek dokázal vytvořit, ani nemluvě (ti, co měli tu čest vidět Gallows na Rock For People 2010, mi to jistě dají za pravdu, na ten obrovský circle pit asi nikdy nezapomenu). Kapela se však nerozpadla, naopak o několik týdnů později oznámila  příchod nového zpěváka, kterým se stal Wade MacNeil, kterého většina zasvěcených bude znát z dnes již bohužel mrtvých Alexisonfire. S příchodem Wadea tak nastala úplně nová éra Gallows, kterou kapela potvrdila novým EP "Death Is Birth", které jim vyšlo 5. prosince.

Co se týče délky EP, pánové se s tím nijak nemazali a servírují svým posluchačům čtyři songy o celkové stopáži necelých osmi minut. Hned první píseň "Mondo Chaos" ukazuje, jakým směrem se Gallows v nové sestavě vydali a bohužel také to, jak je ztráta Franka citelná. Písni se nedá téměř nic vytknout, je to celé správně našláplé, vokál taky ujde, ale prostě tomu něco, nebo spíš někdo chybí. S odchodem Franka jakoby zmizela ona "anglická nasranost", kterou byla kapela charakteristická, což je velká škoda. Druhá, třicetisekundová řežba "True Colors", nabízí pěkné riffy, bohužel však skončí pomalu dřív, než začne. Na ní navazující "Hate! Hate! Hate!" se mi jeví jako nejsilnější skladba z celého EP, ovšem stále to není něco, co by mě posadilo na zadek jako poslední album Gallows "The Grey Britain". Posledním zářezem na tomto EP je song "Death Is Birth". Zase zajímavé nápady, ale nic extra. Bohužel.

"Death Is Birth" není špatné album. Je to prostě jen něco jiného, než na co jsem byl u téhle bandy zvyklý. Nový zvuk Gallows nezní špatně, ale pochybuji, že s tím u svých fans, odkojených na "starém zvuku" Gallows, kapela pochodí. Zdá se, že spolu s Frankem odešla z kapely všechna originalita, a to je velká škoda..

65%
Hardcore punk
2011